Coolvette skrev:
Citatet från mitt första inlägg kvarstår:
"Tänkte att ta avslappade rundor i omgivningen utan krav på större hastighet, 70-80 är väl vad som behövs tänker jag mig."
Med en gammal tvåtakts-MC får man de prestanda man får och det blir förhoppningsvis mindre intressant att ta fram filen...
Jag får kolla vad som dyker upp på marknaden.
För ett par år sedan såldes en kul DKW här på forumet, jag kunde inte handla då men den vore kul att se igen.
Ett bygge med en YZ360-motor vill jag minnas, finns den kvar här i någons garage?
Någon som vet?
Jag kollade faktiskt om den nya ägaren hade kvar den så sent som nu i helgen, och det hade han. Men jag minns inte vad han kallade sig här på forumet, men orten och åldern stämde så det är nog fortfarande samma kille. Fast jag har för mig att det inte var någon som inte brukade skriva så värst mycket. Så här såg den ut:
http://i.imgur.com/ICgueu3.jpg
Men jag tror jag förstår vad du är ute efter, och visst är det det goa med besiktningsfriheten som hägrar en del? Själv så älskade jag det och det, nog mer än själva körandet, och det var samma med en svartkvarna -46:a som jag hade för ett par år sen. Som en trimmad moppe men man slapp se sig om över axeln hela tiden.