Affe Hälsar

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen Affe kul att du är tillbaka igen.. :clapping: har du börjat med nåt fler kul bygge :?: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jag kan förklara lite... Det har varit en otrevlig stämning på forumet här tidigare och Alf-Johan vald att gå ur forumet pga av personliga påhopp. Detta är det slut med nu och Affe välkomnas tillbaka. Ingen mobbing tolereras.
?? Betyder det att vi ska låtsas att Zundapp är en moped ?

Välkommen tillbaka Alf-Johan <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då kan ni lika gärna döpa om forumet till spedriders, de va såna som gjorde att det slet sig med deras forum <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så länge man har trevligt tillsammans kan nog inte mycket gå åt skogen.

Vad som hänt med Speedriders har jag ingen aning om och bryr mig inte nämnvärt om det heller. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

tompa skrev:Då kan ni lika gärna döpa om forumet till spedriders, de va såna som gjorde att det slet sig med deras forum
Zündappar? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ska inte jag va negativ, men alla forum är det väl upp & ner med + om dom verkligt drivande/kunniga slutar skriva dör det väl ut till slut... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst är det så... Alla forum går upp och ned och är beroende av kunnigt folk. Men en trevlig stämning är nog så viktigt för att få besökare att komma tillbaka. Ett forum är ju ett sätt att umgås också.

Hur mycket eller lite man kan om veteranmopeder ska inte vara avgörande för hur pass välkommen man är här. På så sätt utestänger man bara nykomlingar från hobbyn och det gynnar ingen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

Raketsport skrev:Hur mycket eller lite man kan om veteranmopeder ska inte vara avgörande för hur pass välkommen man är här. På så sätt utestänger man bara nykomlingar från hobbyn och det gynnar ingen.
thumb_up Väl talat! Precis min åsikt om kunnande, ingen är världsmästare från början. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min tanke var kanske mer mot speedriders hållet, dom som var mest aktiva förut verkar "dragit" sig tillbaka eller har jag fel tro... :?

sen kanske min högst personliga åsikt är att det är lite tröttsamt att en del kommenterar varenda inlägg bara för kommenterandets skull.... :roll:
men som sagt det tycker jag utan att förhoppningsvis såra någon... :sorry: (kanske inte är nå bättre själv.. :oops: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, då missförstod jag dig....
Jag har inte varit inne på Speedriders på säkert 2år för "Raketsport" har tagit upp all min tid, så jag har ingen aning om hur det ser ut där nu. Är det helt dött eller? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det verkar ganska lugnt, speciellt jämfört med här.. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

zappafan skrev: sen kanske min högst personliga åsikt är att det är lite tröttsamt att en del kommenterar varenda inlägg bara för kommenterandets skull.... :roll:
men som sagt det tycker jag utan att förhoppningsvis såra någon... :sorry: (kanske inte är nå bättre själv.. :oops: )
Jag förstår vad du menar.
Jag tycker att det får vara upp till "författaren" av tråden att säga till om han tycker att det går off-topic och då ska det respekteras. En del gillar ju att surra bort lite tid och andra vill ha rena ämnestrådar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena Raketaren, det har mest blivit cross den sista tiden, men nåt kul ska det väl bli med tiden :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

zappafan skrev:Min tanke var kanske mer mot speedriders hållet, dom som var mest aktiva förut verkar "dragit" sig tillbaka eller har jag fel tro... :?

sen kanske min högst personliga åsikt är att det är lite tröttsamt att en del kommenterar varenda inlägg bara för kommenterandets skull.... :roll:
men som sagt det tycker jag utan att förhoppningsvis såra någon... :sorry: (kanske inte är nå bättre själv.. :oops: )
Då är det ju ypperligt bra med "Allmänt snack" för då kan ju de som bara vill ägna sig åt de mer specifika grejorna skippa "Allmänt snack" för det är ju där de flesta (nonsens-)kommentarerna hamnar. Detta inkluderar också mina egna så det behöver inte påpekas. :sorry:
Ändå tror jag att det uppfattas som kul av de allra flesta för det är just under "Allmänt snack" det skrivs mest. biggrin
Låt oss alltså fortsätta på den inslagna vägen men stoppa oss om det går överstyr. Det finns ju regler och de är till för att följas. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen tillbaka Affe :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar