Raketsport skrev:Jag kan förklara lite... Det har varit en otrevlig stämning på forumet här tidigare och Alf-Johan vald att gå ur forumet pga av personliga påhopp. Detta är det slut med nu och Affe välkomnas tillbaka. Ingen mobbing tolereras.
?? Betyder det att vi ska låtsas att Zundapp är en moped ?
Välkommen tillbaka Alf-Johan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då kan ni lika gärna döpa om forumet till spedriders, de va såna som gjorde att det slet sig med deras forum <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ska inte jag va negativ, men alla forum är det väl upp & ner med + om dom verkligt drivande/kunniga slutar skriva dör det väl ut till slut... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst är det så... Alla forum går upp och ned och är beroende av kunnigt folk. Men en trevlig stämning är nog så viktigt för att få besökare att komma tillbaka. Ett forum är ju ett sätt att umgås också.
Hur mycket eller lite man kan om veteranmopeder ska inte vara avgörande för hur pass välkommen man är här. På så sätt utestänger man bara nykomlingar från hobbyn och det gynnar ingen. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Hur mycket eller lite man kan om veteranmopeder ska inte vara avgörande för hur pass välkommen man är här. På så sätt utestänger man bara nykomlingar från hobbyn och det gynnar ingen.
Väl talat! Precis min åsikt om kunnande, ingen är världsmästare från början. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min tanke var kanske mer mot speedriders hållet, dom som var mest aktiva förut verkar "dragit" sig tillbaka eller har jag fel tro...
sen kanske min högst personliga åsikt är att det är lite tröttsamt att en del kommenterar varenda inlägg bara för kommenterandets skull....
men som sagt det tycker jag utan att förhoppningsvis såra någon... (kanske inte är nå bättre själv.. ) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, då missförstod jag dig....
Jag har inte varit inne på Speedriders på säkert 2år för "Raketsport" har tagit upp all min tid, så jag har ingen aning om hur det ser ut där nu. Är det helt dött eller? <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:
sen kanske min högst personliga åsikt är att det är lite tröttsamt att en del kommenterar varenda inlägg bara för kommenterandets skull....
men som sagt det tycker jag utan att förhoppningsvis såra någon... (kanske inte är nå bättre själv.. )
Jag förstår vad du menar.
Jag tycker att det får vara upp till "författaren" av tråden att säga till om han tycker att det går off-topic och då ska det respekteras. En del gillar ju att surra bort lite tid och andra vill ha rena ämnestrådar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena Raketaren, det har mest blivit cross den sista tiden, men nåt kul ska det väl bli med tiden <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:Min tanke var kanske mer mot speedriders hållet, dom som var mest aktiva förut verkar "dragit" sig tillbaka eller har jag fel tro...
men som sagt det tycker jag utan att förhoppningsvis såra någon... (kanske inte är nå bättre själv.. )
Då är det ju ypperligt bra med "Allmänt snack" för då kan ju de som bara vill ägna sig åt de mer specifika grejorna skippa "Allmänt snack" för det är ju där de flesta (nonsens-)kommentarerna hamnar. Detta inkluderar också mina egna så det behöver inte påpekas.
Ändå tror jag att det uppfattas som kul av de allra flesta för det är just under "Allmänt snack" det skrivs mest.
Låt oss alltså fortsätta på den inslagna vägen men stoppa oss om det går överstyr. Det finns ju regler och de är till för att följas. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60