Norsjö Packy **Tanklist monterad!**
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått gjort endel idag ändå...
Började med att slipa bakskärm och tanken inför morgondagens pass i lackboxen.
Efter detta tog jag och rostskyddade ramen ordentligt invändigt då jag fått ut hur mycket rost och sk!t som helst:

Har även lackat baksidorna av framfälgarna en första gång:

Blev penselmålning för att få in färg bakom bromsskivorna och det kommer ju inte synas där bak:
<!-- </EdIndex> --></div>
Började med att slipa bakskärm och tanken inför morgondagens pass i lackboxen.
Efter detta tog jag och rostskyddade ramen ordentligt invändigt då jag fått ut hur mycket rost och sk!t som helst:

Har även lackat baksidorna av framfälgarna en första gång:

Blev penselmålning för att få in färg bakom bromsskivorna och det kommer ju inte synas där bak:

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag har det lackats tank och bakskärm med ett resultat jag känner mig nöjd med.
Fick den lite mer "blodröda" nyans jag var ute efter...
Inga rinnigar och en jämnare yta som jag är nöjd med men tyvärr strulade utsuget lite så något korn hanade på tanken...
Svårt att ge en rättvis bild men så här såg det ut när jag åkte hem:
<!-- </EdIndex> --></div>
Fick den lite mer "blodröda" nyans jag var ute efter...
Inga rinnigar och en jämnare yta som jag är nöjd med men tyvärr strulade utsuget lite så något korn hanade på tanken...
Svårt att ge en rättvis bild men så här såg det ut när jag åkte hem:

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Använd 2000 vattenslippapper först och sedan vanlig hederlig Autosol och polera upp glansen med, avsluta med vax <!-- </EdIndex> --></div>P-plats.se skrev:Inga rinnigar och en jämnare yta som jag är nöjd med men tyvärr strulade utsuget lite så något korn hanade på tanken...
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du redan renoverat motorn eller är den okej i skicket? kanske blir lika fin renovering av den som resten av flakisen? vore skoj o se den renoveringen med me lite bilder. lite skillnad på skick på din moped o mitt objekt. men o andra sidan gillar ja skicket på min Rex. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag tror att en lätt putsning och en rejäl service tror jag räcker... <!-- </EdIndex> --></div>
Motorn ska vara renoverad men jag har inte kontrollerat skicket ännu.NiklasHögberg skrev:har du redan renoverat motorn eller är den okej i skicket? kanske blir lika fin renovering av den som resten av flakisen? vore skoj o se den renoveringen med me lite bilder. lite skillnad på skick på din moped o mitt objekt. men o andra sidan gillar ja skicket på min Rex.
Jag tror att en lätt putsning och en rejäl service tror jag räcker... <!-- </EdIndex> --></div>