
Så fort man slås av en annorlunda tanke kan man dock vara ganska säker på att någon annan redan har gjort likadant, t.ex. i Indien. Nu är inte det här något som lockar att göra själv men det borde kunna fungera.
Sura skrev:
Den stora planremmen som fanns på jobbet hittade en ny ägare ganska så fort efter att bilden kom ut.
Jo, den svarven var rejäl, men tänk då hjulsvarvarna till snälltågsloken som kunde ha hjul som var över 2 meter högaMicke S skrev:Ja det var verkligen en häftig svar. Nästan så att man får lust att bygga en självOm man utgår från ett par bilmotorer så får man 5-lagrad spindel och dubbdocka som blir stadiga. Chucken sätter man på svänghjulssidan som har kraftigaste ramlagret och så får man en bra yta för planskiva. Sedan behövs ett knippe järnvägsräls och kullager som dubbdockan får löpa på. Dubbdockan görs justerbar i alla ledder och mäts in där den används så slipper man stök med att få till egna prismor med tusendelspassning.
Så fort man slås av en annorlunda tanke kan man dock vara ganska säker på att någon annan redan har gjort likadant, t.ex. i Indien. Nu är inte det här något som lockar att göra själv men det borde kunna fungera.
Det här är min all-times-favvo men det ska vara förarskydd på den förståsBaronen skrev:Ursäkta att jag OT:ar lite här Micke....
Micke.....Micke S skrev:.
HejMicke S skrev: Det är ju inte förbjudet att ansluta dig till det andra forumet också om du ändå är där ibland![]()