sachsmaster skrev:Jag ogillar Sverigedemokraterna .
Lite nyfiken bara.
är det för deras udda aborttänkande eller homofobin?
eller är det för att dom av de andra partierna kallas för rasister,fascister, och allt annat de kan komma på?
de är ju faktiskt Sveriges största parti om jag förstått det hela rätt.
att döma någon för det den inte har gjort men "alldeles säkert kommer att göra" har väl aldrig varit det rätta.
Tror inte att de är ett bättre eller sämre parti än nåt annat.
järnrör, idiotiska uttalanden är ju bedrövliga tilltag av enskilda personer i det partiet, men det måste man väl anse att klippa/skarva kvitton, fyllköra och handla kläder på statens kontokort också är.

för att inte tala om lägenhetsfusk och reseersättningar mm som verkar pågå hela tiden i alla övriga partier. säkert också inom SD.
De har många bra saker på sitt valprogram som jag kan hålla med om, bl.a. på lokal nivå gällande äldrevård och skola.
Så länge dom inte får vara med och bestämma, har de ju ingen chans att bevisa nåt, och då kan man ju inte säga att de har eller kommer att ha nån positiv eller negativ påverkan på samhället heller.
som jag sagt förut så är jag väldigt trött på att dagens politik går ut på att smutskasta andra partier istället för att stå upp för och försöka sprida sin egen politik istället.
Det går ju i alla fall inte att bortse från, att deras invandringspolitik som för ett år sedan var så omänsklig och helt rutten, nu börjar användas av de övriga partierna, undrar hur det kan komma sig?
dom kan väl inte haft rätt hela tiden dom djävla rasisterna
.