Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av billykid »

Micke S skrev:Om det gäller så lite pengar som t.ex. för ett par inte helt kompletta verktygslådor kan man låta köparen behålla grejorna och skicka tillbaka pengarna. Oavsett om det är köparen som inte ser upp tillräckligt bra eller ej så är en missnöjd köpare missnöjd. Man blir inte rik av att få in en och annan struntsumma. Men det blir mycket lättare att få ut bra priser om man har toppbetyg så i slutändan tjänar man mer på att vara generös.

Det är likadant om man får ett jobb gjort av någon som man kanske inte är nära kompis med och märker att den hugger för sig. Då är det bara att betala och se glad ut och sedan blir det ingen mer affär. Vem är det som har förlorat i slutändan? :wink:

Själv undviker jag om möjligt säljare som inte har 100% i omdöme och inte maxar på alla staplar och ser gärna att det ser ut som mitt eget record för då vet man att det är en säljare som inte agerar kortsikigt utan prioriterar att köparen ska bli nöjd. Visst kan det gå fel men det är oviktigt att dra det längsta strået och bättre att reda ut det så att båda parter kan känna sig nöjda.
.
.
Jag är just, det är mitt motto. Tyvärr har jag köpt många hugg ormar helt säker att säljaren vet detta. Köper jag en sak via Tradera eller nåt och betalar så snabbt jag kan. Har jag inte gjort det jag kan för ett bra omdöme, men då väntar säljaren på mitt omdöme innan han/hon ger nåt.

Det kan jag ej förstå då jag gjort allt som jag kan som köpare. Har en röd lista med dom jag aldrig kommer att göra affärer med, dom är bannade för mig! Lämnar ej dåligt omdöme utan att att kontakta perssonen. Har fyra negativa då jag ej fått sakerna ifråga....dessa säljare blev avstängda. En till sak är att jag ej har full pott, jag åker inte 3km för små kulor genast. När jag sålt nåt, så får jag betalt efter ca. 6-7 dagar de kräver att jag skall skicka genast. Därför har jag 4,9 poäng på leverans tid......HaHahaha.
Bilagor
Betyg.JPG
Omdömen.JPG
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

selma skrev:
andazon skrev:Gör då som jag gjort för att slippa ha en massa cd-skivor drällande överallt i bilen.
Skaffa dig en spelare till bilen så du kan köra låtarna i mp3 format på en usb-sticka.
Min bandare har anslutningen för usb på baksidan, så jag har en skarvsladd och usb-stickan i handskfacket.
Har en i bilen på 16GB och den rymmer minst 3000 låtar ( har inte fyllt den ännu), det blir en j-la massa cd-skivor ...

// Andazon
CD spelare,det är rymdraket för säcken.Han rullar fortfarande kassettband med penna :mrgreen:
Snögubbar :D Ja köpte faktiskt förra året Pioneers dyraste å värsta Cd-spelare, finns Usb 3,5 å Blåtand.
Men ja stönar på med mina cd-skivor för det är enklare om det är lite mer mekanisk fram på kvällskvisten :roll:
Har några mp3-skivor,men blir jävligt rörigt att finna rätt låt på slutet...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Säcken skrev: Har några mp3-skivor,men blir jävligt rörigt att finna rätt låt på slutet...
Den ligger ju sist, hur svårt kan det vara? :mrgreen:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

billykid skrev: Jag är just, det är mitt motto. Tyvärr har jag köpt många hugg ormar helt säker att säljaren vet detta.enast.
[/quote]

Ja sådant händer. Jag köpte en Puch Florida tank av en kille. Jag hade ingående samtal med honom när han stog vid tanken så att jag kunde få svar på en mängd detaljerade frågor och han svarade så exakt han kunde. Det enda felet var en liten bula som inte gick att se när vertygslocket var på. Så till slut lät jag mig övertygas om det att det var en riktigt fin tank. Killen lätt väldigt seriös och gav ett ärligt intryck.

När den kom var den full med noppror och det fanns ett 15-tal bulor på den :shock: Jag ringde upp och sa att den fick gå tilbaka och att han skulle betala tillbaka pengarna. Minns ej summan. Till svar fick jag att det var faktiskt upp till köparen att kontrollera vad han köper. Det var i en annan del av landet... När jag påpekade att den inte alls stämde med den beskrivning som han hade gett när han kontollerade den åt mig fick jag ett lite oväntat svar. Han berättade att han själv hade blivit blåst av en Kille i Luleå som han hade köpt den av så det var sådant man fick räkna med.

Det var för långt att åka för att göra hembesök men jag har ju adressen kvar :mrgreen:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Är det nån som vet nån tråd där det diskuteras Puch utväxlingar på växellåda och koppling?
har för mig att jag sett det nånstans.
jag vill veta vilken den "längsta" utväxlingen är, det finns ju lite olika kombinationer.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

JanneL skrev:Är det nån som vet nån tråd där det diskuteras Puch utväxlingar på växellåda och koppling?
har för mig att jag sett det nånstans.
jag vill veta vilken den "längsta" utväxlingen är, det finns ju lite olika kombinationer.
Jag skall gå ner i källaren nu å räkna lite kugg så skickar jag ett PM sedan.

:)

/P
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

zappafan skrev:Blir nog att fara på det här imorrn... thumb_up
Bild
Fint väder & isen höll bra thumb_up , en del byggen var riktigt fina å gick fort... (Synd kanske det var en BMW motor med turbo) nån påstod det gick upp mot 200 kmh på rakan efter banan för dom i klassen långnabb... :twisted:
Bild
Bra grepp... 8)
Bild

Bild
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Ibland undrar jag när dubblängden blir för lång och ger motsatt effekt. :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Om de är tätt placerade så bör det ge motsatt effekt
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

för många år sen hörde jag beskrivningen: att det var som att köra på räls. inte en tendens ens till att släppa.
men han hade inte en turbotrimmad BMWmotor under huven, utan bara en sugmotor.

erlan
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

erlan skrev:för många år sen hörde jag beskrivningen: att det var som att köra på räls. inte en tendens ens till att släppa.
men han hade inte en turbotrimmad BMWmotor under huven, utan bara en sugmotor.

erlan
.
.
Så sa min däck kille med, det är som att köra på räls. inte en tendens ens till att släppa....bättre grepp på isen än asfalt.. :mrgreen:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Jag tältar lite i vardagsrummet försöker installera braskamin och det dammar massor! :D
Tält
Tält
Golvförstärkning!
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Vad varmt det ska bli i tältet. Blir nog riktigt snyggt då kaminen är på plats.
Ps. Lägg gärna upp bild på kaminen, Mona ville se.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:Vad varmt det ska bli i tältet. Blir nog riktigt snyggt då kaminen är på plats.
Ps. Lägg gärna upp bild på kaminen, Mona ville se.
Jo varmt och skönt blir det :D
Jotul s16c
Jotul s16c
Kamin lite suddig men.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Säger som Gert Fylking, äntligen... :D
http://www.svd.se/sas-lyfter-mot-la-ige ... len#sida-3
Bild
Skriv svar