.Micke S skrev:Om det gäller så lite pengar som t.ex. för ett par inte helt kompletta verktygslådor kan man låta köparen behålla grejorna och skicka tillbaka pengarna. Oavsett om det är köparen som inte ser upp tillräckligt bra eller ej så är en missnöjd köpare missnöjd. Man blir inte rik av att få in en och annan struntsumma. Men det blir mycket lättare att få ut bra priser om man har toppbetyg så i slutändan tjänar man mer på att vara generös.
Det är likadant om man får ett jobb gjort av någon som man kanske inte är nära kompis med och märker att den hugger för sig. Då är det bara att betala och se glad ut och sedan blir det ingen mer affär. Vem är det som har förlorat i slutändan?![]()
Själv undviker jag om möjligt säljare som inte har 100% i omdöme och inte maxar på alla staplar och ser gärna att det ser ut som mitt eget record för då vet man att det är en säljare som inte agerar kortsikigt utan prioriterar att köparen ska bli nöjd. Visst kan det gå fel men det är oviktigt att dra det längsta strået och bättre att reda ut det så att båda parter kan känna sig nöjda.
.
Jag är just, det är mitt motto. Tyvärr har jag köpt många hugg ormar helt säker att säljaren vet detta. Köper jag en sak via Tradera eller nåt och betalar så snabbt jag kan. Har jag inte gjort det jag kan för ett bra omdöme, men då väntar säljaren på mitt omdöme innan han/hon ger nåt.
Det kan jag ej förstå då jag gjort allt som jag kan som köpare. Har en röd lista med dom jag aldrig kommer att göra affärer med, dom är bannade för mig! Lämnar ej dåligt omdöme utan att att kontakta perssonen. Har fyra negativa då jag ej fått sakerna ifråga....dessa säljare blev avstängda. En till sak är att jag ej har full pott, jag åker inte 3km för små kulor genast. När jag sålt nåt, så får jag betalt efter ca. 6-7 dagar de kräver att jag skall skicka genast. Därför har jag 4,9 poäng på leverans tid......HaHahaha.