Monark Super Sport -65

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ah ok tack för upplysningen !, det är en Monark 1273, står det på typ plåten iaf. jag har kromad tank och skärmar, samt ramplåt och fälgar,övre styrkrona mm. inget lock till ramplåten dock :(. <!-- </EdIndex> --></div>
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste verkligen berömma er som orkar slipa och renovera hemma, den här renoveringen hade nog lämmnat ogjort utifall att jag inte hade tillgång till blästerskåp och ordentliga verktyg på jobbet.

Dagens resultat:

Ramen fick ytfärg.
Bild

Svingen fick ytfärg (fälgsilver).
Bild

Och så påbörjade jag poleringen av alla kromdelar men där har jag mycket jobb kvar.
Bild

"Sakta" men säkert fotsätter renoveringen. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Började malla ihop lite delar igår, det kan ju kanske bli någonting av dethär ännu... :roll:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt!
Har du fått tag i tankdekalerna? De ska finnas att beställa på AutoArkiv i Sunne. Telefonnummer hittar du på eniro. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar. Alltid trevlit med positiv feedback. :D

Nej jag har inte hittat likadana men jag har beställt ett par får se om de passar när de kommer.
http://www.mc-scatter.com/catalog/popup_image.php?pID=2914
De är ju fel färg men kan gå ändå. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Bränslemannen

Inlägg av Bränslemannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, man blir lite avundsjuk på de möjligheter du har på jobbet, själv funderar jag på att investera i kolsyreblästringsutrustning, vilken grej, bara att sopa ihop smutsen, kan jobba i vit skjorta.
Ska bli roligt att se din moppe monterad o klar, den kommer att bli mycket fin. <!-- </EdIndex> --></div>
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plockade ihop lite i går igen.

Suddig teaser bild:
Bild

Har problem med att färgen inte vill torka, den är dammtorr men när försöker med nageln så är den alldeles för mjuk.
Någon som har nån idé hu jag skall lösa problemet? :?: :? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förr i tiden så ville man ju att lacken skulle få sätta sig nån månad i värme, för att härda klart, men hur det är med dagens lack vet jag inte <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för lack? Är det med härdare? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar stressa på lite med varmluftspistol. Låt det kallna innan du tar i färgen för den kan vara mjuk.
Om det är härdfärg kan det ta lång tid innan den härdar om det är kallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin motor, det är lite mera drag i den Finska Cylindern :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bilfärg som är blandad i spryburk så den borde ju torka relativt snabbt. Moppen har varit in i värme hela tiden men det verkar inte ha någon skillnad. Ska försöka med värmepistol om det skulle fungera.
Tack för tipsen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr tar sådan lack någon månad på sig att bli helt torr. Min sambo är lackerare så hon vet.

Vi har lackat några detaljer med "bilfärgs"spraylack. Efter några veckor var lacken fortfarande inte helt torr så la vi detaljerna på ett värmeelement i en månad. Då blev det torrt.
Spaylack härdare inte lika fort och tar därför lång tid.

Värmepistol tror vi du ska vara försiktig med. Prata med dom som blandat färgen, de vet ju... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Fin motor, det är lite mera drag i den Finska Cylindern :shock:
Vad är det för skillnad egentligen mellan den svenska och den finska flintan. Jag vet det att den finska har 12mm bing och 1,5hk, är det något annat som skiljer? :?: :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
manni_n

Inlägg av manni_n »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här projektet har stått i still nu ett tag pga lacken som inte ville torka, men nu (redan) efter 3 månader i värme börjar den bli torr. :D
Beställde igår en hop med delar så när de anländer lär det bli lite uppdatering igen. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar