Det håller tätt nu och det svårstartade problemet är veck!
Men då var det dax för en provtur...
började uppför en backe, kunde till och med köra på 3ans växel utan problem uppför hela backen!

Sedan fortsatte resan vidare tills ännu en uppförsbacke kom..
Då började moppen kännas ostabil och vinglig. Tog en pause när jag kom upp på backkrönet, kollade bakdrevet om dess bultar börjat vibrera lös eftersom det vinglade lite mycket.
Nejdå dom var ok, fortsatte nerför, tog det väldigt lugnt då det var en korsning jag började närma mig. ca 30 meter innan en 3 vägskorsning rasslade det till och bakhjulet låste sig! Var snabb med att hålla in kopplingen då jag trodde att kolven värmenöp, bakhjulet släppte inte, och jag kände hur hela moppen for omkull, mitt knä var det första som tog i grusvägen så jag skrapade upp det rejält! Kedjelåset hade lossnat och kedjan rullade upp sig på hjulnavet och låste bakhjulet.
Snabbt sprang jag fram och reste upp moppen som gick fint och ostört på tomgången

När jag samlat mig plockade jag bort kedjan, och styrde moppen hem, tur det var mest nerför backar hem så då kunde man sitta och rulla

Tur i oturen, det gick inte fortare än 40 så jag är glad att jag tog det lugnt.
Mycket viktig grej jag lärt mig är att kolla så kedjelåsets clips sitter korrekt och åt rätt riktning, troligtvis var den inte satt åt rätt riktning och slogs utav tillslut.