Mickes KS50 -70
Re: Mickes KS50 -70
På gränsen till larvigt men samtidigt är det roligt att få den asfula bromsarmen superfin m.h.a. 2K lack och slippa köpa en ny. Jag delar gärna med mig av resultat av det jag gör, speciellt om något blir dåligt så att andra slipper göra samma misstag.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Mera småfix. En lite snyggare lösning till bromsstaget än den vanliga spiskroken och slipning och polering av navkåpan till framhjulet.
Jag kilppte av änden och svarvade ner staget från 5,8 till 5 mm och gängade dit en gaffellänk från Biltema som jag hade sedan förut. Gängan låstes med stark gänglåsning.
Jag kilppte av änden och svarvade ner staget från 5,8 till 5 mm och gängade dit en gaffellänk från Biltema som jag hade sedan förut. Gängan låstes med stark gänglåsning.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Tack Hasse för tips om styre. Jag förstår varför du är så förtjust i den här typen. Ergonomi, utseende och finnish kan knappt bli bättre än så här. En klockren 

Vackert!! Så snyggt det blir:)
Monark sport 1966 ( färdigrenoverad!!)
Monark monarscoot 1968 (åkmoppen)
Monark 1264 1964 ( färdigrenoverad )
Speed Compact 1247 -1967(åkmoppe)
Monark monarscoot 1968 (åkmoppen)
Monark 1264 1964 ( färdigrenoverad )
Speed Compact 1247 -1967(åkmoppe)
Ja, jag gillar det där. Mycket trevligare än dom där M-lenker.
Tack, jag vi får hoppas det. Nu gäller också att grejorna från lack ser bra ut när de kommer. Jag fick ett mycket bra pris och känner en viss oro för att de inte kan lägga ner tillräckligt med tid p.g.a. det. Men firman har ett fläckfritt rykte så det blir antagligen jättebra och jag är inte den som springer och letar och gnäller om småskavanker utan är bara tacksam för att ha fått hjälp. Grejorna är till för att användas och en småskabbig men väl fungerande gammal moppe är minst lika kul. I detta fall fanns dock ingen annan möjlighet än rotrenovering 

Delar som kastas om ingen förbarmar sig och står för porto.Det kan ju tänkas att någon behöver dem för att göra iordning en sommarstugemoppe som saknar delar
Bromspedalen är felfri.
Bakstänkan är lite vind men går att vrida tillbaka om man spänner upp den mellan plankor i skruvstycke. Den saknar en bit i nedre högra hörnet. Lampglaset är helt men har en 1 cm lång spricka på den gula delen som knappt stör.
Pakethållaren har en mjuk nedtryckning mitt på och går att rikta. Ovanligt fint originalkrom utan rost i svetsskarvar.
Fotpinnebrygga i mindre trevligt skick men renoverbar.
Bakdämpare där den ena är krökt.
Svingbult med mutter.
Den som hugger först i tråden får grejorna annars slängs de nästa vecka när moppen hämtas från lacken på måndag.

Bromspedalen är felfri.
Bakstänkan är lite vind men går att vrida tillbaka om man spänner upp den mellan plankor i skruvstycke. Den saknar en bit i nedre högra hörnet. Lampglaset är helt men har en 1 cm lång spricka på den gula delen som knappt stör.
Pakethållaren har en mjuk nedtryckning mitt på och går att rikta. Ovanligt fint originalkrom utan rost i svetsskarvar.
Fotpinnebrygga i mindre trevligt skick men renoverbar.
Bakdämpare där den ena är krökt.
Svingbult med mutter.
Den som hugger först i tråden får grejorna annars slängs de nästa vecka när moppen hämtas från lacken på måndag.
Jag kan stå för fraktkostnad om du kan skicka med schenker privatpaket eller liknande. Är allergisk mot postnord.
OK, PMa din adress så skickar jag med Schenker.
Är det något du vill slippa få som jag ska kasta?
Är det något du vill slippa få som jag ska kasta?
-
Kasta inte bort lampsargen och pakethållaren om Jono inte vill ha den!
Men det blir mer jobb i form av ett paket till
Men det blir mer jobb i form av ett paket till

Blå/vit Monark 1209
OK, JoNo får bestämma. Lite jobb som att skicka ett paket extra är inget problem. Då blir jag ju av med fler kartonger som skräpar 

Du har PM nu.
mvh
mvh
Tyvärr Jono, så åker du på lite mer skrot genom att det ryms inom 10 kg gränsen för Schenker privatpaket och vi inte ska bjuda dem på något. Det är ett fult övre och nedre kedjeskydd, en matt framskärm, båda skärmstagen med lite ytrost och värst av allt, ett nytt oanvänt styre till Zundapp -67 till -76. Att du åker på styret är helt och hållet Hasses fel som har lurat på mig ett annat styre
Allt är packat och klart !

Allt är packat och klart !
-
Är allt borta?
Skulle behöva en bakskärm
Skulle behöva en bakskärm

Ja allt är packat och skickas till JoNo så hör med honom om det är något han kan ge bort,