Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketsport »

Fint väder idag. 13,6 grader och det börjar bli torrt i marken. Fick besök av andra typer av hästkrafter på gården i form av fyra araber.
aaraber på besök.jpg
aaraber på besök.jpg (203.93 KiB) Visad 2935 gånger
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Raketsport skrev:Fint väder idag. 13,6 grader och det börjar bli torrt i marken. Fick besök av andra typer av hästkrafter på gården i form av fyra araber.
aaraber på besök.jpg
själv satt jag och drack ett par glas igår kväll med grannen o två turkar slider_anon.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Okey väder här i dag. Det känns om att man får jobba mer som pensionär än att vara anställd. I dag t.ex. var jag tvungen att dra på skarkdressen och åka och köpa snus, men nu är det hopp och lek resten av dagen :P
Bilagor
20160502_132350.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Ingen frost å sol på vägen till jobbet i morse vid 05:20. :)

Bild

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

Fin dag också i dag, 16 grader varmt nu och potatisen jag lade för ett tag sedan börjar titta upp :D
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

HSE skrev:Fin dag också i dag, 16 grader varmt nu och potatisen jag lade för ett tag sedan börjar titta upp :D
Ja å den förbenade gräsmattan har börjat växa också.

Termometer hann jag inte kolla på under dagen men den räckte med T-shirt när jag åkte hem.

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

Patrik skrev:
HSE skrev:Fin dag också i dag, 16 grader varmt nu och potatisen jag lade för ett tag sedan börjar titta upp :D
Ja å den förbenade gräsmattan har börjat växa också.

Termometer hann jag inte kolla på under dagen men den räckte med T-shirt när jag åkte hem.

/ P
Jo jag såg att jag måste klippa mina gräsmattor nu. Grannen klippte sina i går hörde jag på ljudet, var en del motorstopp och dragande i startsnöret så gräset var nog högt och tufft att klippa :)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

hmm... klippa gräs... Jag har en fläck med några centimeter snö kvar där traktorn styrt upp en skaplig hög under vintern. :arrow: Fetvadd fortfarande på

.
Senast redigerad av Hasse den 03 maj 2016, 10:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:Fick besök av andra typer av hästkrafter på gården i form av fyra araber.
aaraber på besök.jpg
Det ser att vara två besökare av Svensk härkomst eftersom de inte bara har varsitt lakan som kläder :?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

I dag kan man ju inte klaga på vädret iaf, möjligen snudd på för varmt..

Bild

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

20,5 grader varmt idag, första riktiga sommardagen :D Synd bara att grusvägen utanför dammar så förbenat nu. Vägföreningen är alltid sena med att få tummen ur och salta :evil:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

mistick_yes.gif Äntligen lite värme. Har nu kommit ut ur fetvadden. Får se hur länge det varar...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev:mistick_yes.gif Äntligen lite värme. Har nu kommit ut ur fetvadden. Får se hur länge det varar...
Du kan lägga fetvadden på förvaring för det verkar ska hålla i sig ett tag frammåt. Förresten när får du semester så vi vet när det blir kallt och regnigt igen?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Enligt Zappa-Faan så har jag så slappt jobb så det får väl anses som semester året om... :roll:

Jag har lagt in om att ta min semester vecka 26 till 31. Alltså 6 kalla,blåsiga, regniga veckor från midsommar till 7 augusti. Den 8/8 kommer värmen :wink:

Du är väldigt generös med bokstaven M. :mrgreen:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Hasse skrev:Enligt Zappa-Faan så har jag så slappt jobb så det får väl anses som semester året om...
Grattis, kommit till insikt.. thumb_up
Skriv svar