Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Tomas
Forumsponsor

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Tomas »

Raketsport skrev: Ska ta mig en tur dit i sommar :D
Var är "dit"?

Mvh, Tomas
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
HSE

Inlägg av HSE »

Handlade lite grejor för 30 sek på en bakluckeloppis i dag. Till en Husqvarna modell jag inte har sade säljaren men för det priset så...
Loppisfynd 001 (640x480).jpg
Loppisfynd 001 (640x480).jpg (361.43 KiB) Visad 3690 gånger
Loppisfynd 003 (640x480).jpg
Loppisfynd 003 (640x480).jpg (250.78 KiB) Visad 3690 gånger
smalltown
Kontakt:

Inlägg av smalltown »

Jippie, äntligen fick jag fatt på en packstummis. Förutom lådorna i ett fint och nästan helt komplett skick. Perfekt till våra campingturer, hållaren fram är som gjord för ett flak öl. Kompletterar min polares likadana fint, de är dessutom från samma regemente, F17 i Kallinge, där denna tydligen gått som postmoped. Kvinnan jag köpte den av sade att hon tänkt måla den röd, tur hon avstod. Min är den vänstra på bilden. Det lilla crescentemblemet på sadelstolpen har lossnat någongång, bilden är på min kompis moppe. Någon här som har ett liggandes? Mvh K

Bild

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Tomas skrev:
Var är "dit"?

Mvh, Tomas

Det är "norrlänningarnas" lilla godisbutik så vi är lite rädda om vart den ligger.. :wink: däremot kan vi säkert vara behjälpliga med att fixa fram nån pryl därifrån om någon behöver.. :wink: 8)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

smalltown skrev:Jippie, äntligen fick jag fatt på en packstummis. Förutom lådorna i ett fint och nästan helt komplett skick. Perfekt till våra campingturer, hållaren fram är som gjord för ett flak öl. Kompletterar min polares likadana fint, de är dessutom från samma regemente, F17 i Kallinge, där denna tydligen gått som postmoped. Kvinnan jag köpte den av sade att hon tänkt måla den röd, tur hon avstod. Min är den vänstra på bilden. Det lilla crescentemblemet på sadelstolpen har lossnat någongång, bilden är på min kompis moppe. Någon här som har ett liggandes? Mvh K
Grattis! Riktigt fin packis. Har säkert ett emblem över.
//Jossan
Josefine Andersson
smalltown
Kontakt:

Inlägg av smalltown »

Härligt! Kan även passa på att fråga: det sitter en liten "klyka" på styrstammen på båda våra mopeder. Och en pigg som pekar bakåt på främre pakethållaren. De ser ut att ha gått av på exakt samma vis. Vad har dessa varit till? Funderade på något styrlås, men det finns ju det vanliga styrlåset också... Kan ta bild senare om min beskrivning är obegriplig:)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

smalltown skrev:Härligt! Kan även passa på att fråga: det sitter en liten "klyka" på styrstammen på båda våra mopeder. Och en pigg som pekar bakåt på främre pakethållaren. De ser ut att ha gått av på exakt samma vis. Vad har dessa varit till? Funderade på något styrlås, men det finns ju det vanliga styrlåset också... Kan ta bild senare om min beskrivning är obegriplig:)
Ska fota min som är hel. Det är för att låsa positionen på framgaffel. Bra vid parkering om du har full last på främre pakethållare.
//Jossan
Josefine Andersson
sidecarrob

Inlägg av sidecarrob »

smalltown skrev:Jippie, äntligen fick jag fatt på en packstummis. Förutom lådorna i ett fint och nästan helt komplett skick. Perfekt till våra campingturer, hållaren fram är som gjord för ett flak öl. Kompletterar min polares likadana fint, de är dessutom från samma regemente, F17 i Kallinge, där denna tydligen gått som postmoped. Kvinnan jag köpte den av sade att hon tänkt måla den röd, tur hon avstod. Min är den vänstra på bilden. Det lilla crescentemblemet på sadelstolpen har lossnat någongång, bilden är på min kompis moppe. Någon här som har ett liggandes? Mvh K

Bild

Bild
Grattis Kalle mistick_yes.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

smalltown skrev:Härligt! Kan även passa på att fråga: det sitter en liten "klyka" på styrstammen på båda våra mopeder. Och en pigg som pekar bakåt på främre pakethållaren. De ser ut att ha gått av på exakt samma vis. Vad har dessa varit till? Funderade på något styrlås, men det finns ju det vanliga styrlåset också... Kan ta bild senare om min beskrivning är obegriplig:)
Hittade ett emblem, du får lacka och forma till den. Inte dyrt alls, en tjuga plus frakt.
crescent emblem.jpg
Råkade få fokus på fel ställe men du kanske ser ändå hur det ska se ut. Detta låser framgaffeln i läge rakt fram. Inte bra när du kör men väl om du parkerar med packning.
packsummis.jpg
//Jossan
Josefine Andersson
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

Raketaren skrev:
Tomas skrev:
Var är "dit"?

Mvh, Tomas

Det är "norrlänningarnas" lilla godisbutik så vi är lite rädda om vart den ligger.. :wink: däremot kan vi säkert vara behjälpliga med att fixa fram nån pryl därifrån om någon behöver.. :wink: 8)
Aha, jag förstår! Ja, smultronställen ska man vara rädd om! ;-)
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
smalltown
Kontakt:

Inlägg av smalltown »

Å vad snällt! Skicka adress och vad portot blir så kommer ett brev på momangen. Skickar snigelpost så jag kan lägga i lite dekaler och annat kul:)
Då börjar jakten på ett sådant där stopp nu då. Det ser ut som att det helt enkelt är en arm som sitter med en bult? Då har nog bulten helt enkelt gått av på våra mopeder, så kan man bara få ut den igen och hittar rätt arm så bör det gå att fixa!

Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

smalltown skrev:Å vad snällt! Skicka adress och vad portot blir så kommer ett brev på momangen. Skickar snigelpost så jag kan lägga i lite dekaler och annat kul:)
Då börjar jakten på ett sådant där stopp nu då. Det ser ut som att det helt enkelt är en arm som sitter med en bult? Då har nog bulten helt enkelt gått av på våra mopeder, så kan man bara få ut den igen och hittar rätt arm så bör det gå att fixa!
Inga problem, packar och kollar frakt imorgon. Måste ta låda så det inte går sönder. Kul med snigelpost! :D
Stämmer bra, det är en arm med en bult.
//Jossan
Josefine Andersson
testo
Forumsponsor

Inlägg av testo »

Smackade på nya handtag på stummisen idag!

Bild
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

testo skrev:Smackade på nya handtag på stummisen idag!

Bild
snyggt... thumb_up
HSE

Inlägg av HSE »

Köpte en reparations handbok för 50 sek på en loppis. Visserligen på Tyska men läsa klarar min något begränsade skoltyska av, tala är lite värre, där kommer det här med dialekter in upptäckte jag i Österrike och Tyskland :D
Zundapp 001 (640x480).jpg
Zundapp 001 (640x480).jpg (238.53 KiB) Visad 3265 gånger
Zundapp 003 (640x480).jpg
Zundapp 003 (640x480).jpg (223.44 KiB) Visad 3265 gånger
Zundapp 002 (640x480).jpg
Zundapp 002 (640x480).jpg (227.86 KiB) Visad 3265 gånger
Skriv svar