Jippie, äntligen fick jag fatt på en packstummis. Förutom lådorna i ett fint och nästan helt komplett skick. Perfekt till våra campingturer, hållaren fram är som gjord för ett flak öl. Kompletterar min polares likadana fint, de är dessutom från samma regemente, F17 i Kallinge, där denna tydligen gått som postmoped. Kvinnan jag köpte den av sade att hon tänkt måla den röd, tur hon avstod. Min är den vänstra på bilden. Det lilla crescentemblemet på sadelstolpen har lossnat någongång, bilden är på min kompis moppe. Någon här som har ett liggandes? Mvh K
Det är "norrlänningarnas" lilla godisbutik så vi är lite rädda om vart den ligger.. däremot kan vi säkert vara behjälpliga med att fixa fram nån pryl därifrån om någon behöver..
smalltown skrev:Jippie, äntligen fick jag fatt på en packstummis. Förutom lådorna i ett fint och nästan helt komplett skick. Perfekt till våra campingturer, hållaren fram är som gjord för ett flak öl. Kompletterar min polares likadana fint, de är dessutom från samma regemente, F17 i Kallinge, där denna tydligen gått som postmoped. Kvinnan jag köpte den av sade att hon tänkt måla den röd, tur hon avstod. Min är den vänstra på bilden. Det lilla crescentemblemet på sadelstolpen har lossnat någongång, bilden är på min kompis moppe. Någon här som har ett liggandes? Mvh K
Grattis! Riktigt fin packis. Har säkert ett emblem över.
Härligt! Kan även passa på att fråga: det sitter en liten "klyka" på styrstammen på båda våra mopeder. Och en pigg som pekar bakåt på främre pakethållaren. De ser ut att ha gått av på exakt samma vis. Vad har dessa varit till? Funderade på något styrlås, men det finns ju det vanliga styrlåset också... Kan ta bild senare om min beskrivning är obegriplig:)
smalltown skrev:Härligt! Kan även passa på att fråga: det sitter en liten "klyka" på styrstammen på båda våra mopeder. Och en pigg som pekar bakåt på främre pakethållaren. De ser ut att ha gått av på exakt samma vis. Vad har dessa varit till? Funderade på något styrlås, men det finns ju det vanliga styrlåset också... Kan ta bild senare om min beskrivning är obegriplig:)
Ska fota min som är hel. Det är för att låsa positionen på framgaffel. Bra vid parkering om du har full last på främre pakethållare.
smalltown skrev:Jippie, äntligen fick jag fatt på en packstummis. Förutom lådorna i ett fint och nästan helt komplett skick. Perfekt till våra campingturer, hållaren fram är som gjord för ett flak öl. Kompletterar min polares likadana fint, de är dessutom från samma regemente, F17 i Kallinge, där denna tydligen gått som postmoped. Kvinnan jag köpte den av sade att hon tänkt måla den röd, tur hon avstod. Min är den vänstra på bilden. Det lilla crescentemblemet på sadelstolpen har lossnat någongång, bilden är på min kompis moppe. Någon här som har ett liggandes? Mvh K
smalltown skrev:Härligt! Kan även passa på att fråga: det sitter en liten "klyka" på styrstammen på båda våra mopeder. Och en pigg som pekar bakåt på främre pakethållaren. De ser ut att ha gått av på exakt samma vis. Vad har dessa varit till? Funderade på något styrlås, men det finns ju det vanliga styrlåset också... Kan ta bild senare om min beskrivning är obegriplig:)
Hittade ett emblem, du får lacka och forma till den. Inte dyrt alls, en tjuga plus frakt.
Råkade få fokus på fel ställe men du kanske ser ändå hur det ska se ut. Detta låser framgaffeln i läge rakt fram. Inte bra när du kör men väl om du parkerar med packning.
Det är "norrlänningarnas" lilla godisbutik så vi är lite rädda om vart den ligger.. däremot kan vi säkert vara behjälpliga med att fixa fram nån pryl därifrån om någon behöver..
Aha, jag förstår! Ja, smultronställen ska man vara rädd om!
Å vad snällt! Skicka adress och vad portot blir så kommer ett brev på momangen. Skickar snigelpost så jag kan lägga i lite dekaler och annat kul:)
Då börjar jakten på ett sådant där stopp nu då. Det ser ut som att det helt enkelt är en arm som sitter med en bult? Då har nog bulten helt enkelt gått av på våra mopeder, så kan man bara få ut den igen och hittar rätt arm så bör det gå att fixa!
smalltown skrev:Å vad snällt! Skicka adress och vad portot blir så kommer ett brev på momangen. Skickar snigelpost så jag kan lägga i lite dekaler och annat kul:)
Då börjar jakten på ett sådant där stopp nu då. Det ser ut som att det helt enkelt är en arm som sitter med en bult? Då har nog bulten helt enkelt gått av på våra mopeder, så kan man bara få ut den igen och hittar rätt arm så bör det gå att fixa!
Inga problem, packar och kollar frakt imorgon. Måste ta låda så det inte går sönder. Kul med snigelpost!
Stämmer bra, det är en arm med en bult.
Köpte en reparations handbok för 50 sek på en loppis. Visserligen på Tyska men läsa klarar min något begränsade skoltyska av, tala är lite värre, där kommer det här med dialekter in upptäckte jag i Österrike och Tyskland
Zundapp 001 (640x480).jpg (238.53 KiB) Visad 3257 gånger
Zundapp 003 (640x480).jpg (223.44 KiB) Visad 3257 gånger
Zundapp 002 (640x480).jpg (227.86 KiB) Visad 3257 gånger