Däck-köp till moppen
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu när vi ändå pratar däck..fan vad jag saknar Nokians gråa 26" ballongdäck dom var klockrena på novoletter, 98or, monarpeder mfl.
varför slutade dom att tillverkas buäähh..
Nu finns det bara plastdäck med namn som en animerad film (Golden boy) å dessutom i fel dimension.. för att inte nämna slangarna som numera är i plast å tunna som sugrör.
Inga mera rekordeliga tåliga gummi slangar i fläskiga ballongdäck med retromönster här inte..DET VAR BÄTTRE FÖRR!!
Är det någon som ligger på ett lager av nokian så är jag intresserad
<!-- </EdIndex> --></div>
varför slutade dom att tillverkas buäähh..

Inga mera rekordeliga tåliga gummi slangar i fläskiga ballongdäck med retromönster här inte..DET VAR BÄTTRE FÖRR!!

Är det någon som ligger på ett lager av nokian så är jag intresserad

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.bicycleclassics.com/
Kanske det bär frukt
<!-- </EdIndex> --></div>
Kanske det bär frukt

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mönstret har väl sett sina bästa dagar och gummit är lite sprucket men det är väl bara utanför "tyget"
och jag åker till jobbet varje dag (3 mil t.o.r.) bara det är "Moppeväder" <!-- </EdIndex> --></div>
Jag åker med orginal däck och riktiga röda gummislangar på min stockholmaredr.novolette skrev:Inga mera rekordeliga tåliga gummi slangar ..DET VAR BÄTTRE FÖRR!!![]()

Mönstret har väl sett sina bästa dagar och gummit är lite sprucket men det är väl bara utanför "tyget"

och jag åker till jobbet varje dag (3 mil t.o.r.) bara det är "Moppeväder" <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollade precis vad min kära rexoped hade för däck. Det sitter Nokia Kurir på den. är det någon som känner till såna däck? eller är det något gammalt utgått? hur som helst var de väldigt friska o har många mil kvar. dom verka mer eller mindra vara nya. (för 15 år sedan). mopeden har nog förvarats rätt då de ej torkat eller spruckit något! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjenare.
Vågar man åka topspeed ca 90 blås med 15" "speeddäck"?
Continental har ett 15" city demon, men på dapra står det TL, kan det vara tubeless, slanglöst? Fungerar dessa däck även med slang i?
Någon som har ett vettigt alternativ till snabba compacter.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Vågar man åka topspeed ca 90 blås med 15" "speeddäck"?
Continental har ett 15" city demon, men på dapra står det TL, kan det vara tubeless, slanglöst? Fungerar dessa däck även med slang i?
Någon som har ett vettigt alternativ till snabba compacter.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>