Compacten och Mamban i vårsolen.

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kommer väl knappast som en överaskning att jag röstade på Compacten! :bananas:

Lägg upp fler bilder på Mamban så får vi se den också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter lite photobucket krångel så har iallafall två Mamba bilder kommit upp.

Bild

Bild

Få motordelar kan anses så vackra som en solfjäder cylle/topp kombination.

Med 5växlar och 12mm förgasare går det verkligen ligga och småputtra. och sedan sparka ner till 3an och ge på så har kompisarnas 2petade Sachsar försvunnit i dammet. Lasons 3petade membranmaskin vet jag däremot inte om jag rår på. Har just nu pyspunka bak på Mamban och egentligen i behov av ny bakre fälgbana+ekrar. Får se vad som görs åt det när lönen kommit. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan inte bli jämnare i röstningen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så där ja...

Nu leder mamban omröstningen igen.... spocht_winner

/Kuli..... <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HEHE. Heil mein Zündapp :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklara valet blir ju compakten :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Typiskt Zündapp, verktygen framme :whistle2: :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse1 skrev:Typiskt Zündapp, verktygen framme :whistle2: :mutt:
Dom användes i ärlighetens stora namn på 1248an som envisades med att sota igen/få loppa 3gånger under en och samma timma. Så tji fick du :twisted:

Skall tillägga att anledningen senare visade sig vara att någon :whistel: hade hällt bensinen med hög inblandning (4,5%. Som används då Mambans solfjäder är så pass nymonterad att den ännu är under inkörning) i compacten, och detta klarade inte det orörda tändsystemet (rörde det aldrig när jag fick hem den så det är inte inställt dom senaste sisådär 15åren) av att bränna upp ordenltligt då Flickvännen som sagt hade premiärtur och inte höll stumt som en annan gör. <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar inte riktigt framgaffeln på mamban, den ser hög ut på något vis. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Duett_Anders_ skrev:Gillar inte riktigt framgaffeln på mamban, den ser hög ut på något vis.
Det är den också. Den kommer från en sånhär: http://koti.mbnet.fi/mopokoti/BONKINROAD.jpg

Och sitter där av samma anledning som solfjädern och 5peten. Ska slänga upp en liten tråd snart om varför det är hopplockat på det viset. <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

Nymans2013 skrev:
Hasse1 skrev:Typiskt Zündapp, verktygen framme :whistle2: :mutt:
Dom användes i ärlighetens stora namn på 1248an som envisades med att sota igen/få loppa 3gånger under en och samma timma. Så tji fick du :twisted:

Skall tillägga att anledningen senare visade sig vara att någon :whistel: hade hällt bensinen med hög inblandning (4,5%. Som används då Mambans solfjäder är så pass nymonterad att den ännu är under inkörning) i compacten, och detta klarade inte det orörda tändsystemet (rörde det aldrig när jag fick hem den så det är inte inställt dom senaste sisådär 15åren) av att bränna upp ordenltligt då Flickvännen som sagt hade premiärtur och inte höll stumt som en annan gör.
Jaja vi får väl lita på dej då men skruva i ett Championstift så går den sen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske Grön Mamba är bäst staff_gemini-1.gif 8) :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar