Raketaren skrev:hmmmm... blir ju sugen att påbörja min mandarin type också när jag ser det här projektet..JoNo du har möjligen inte kvar nåt främre fäste till vänstra kåpan på någon av dina skrotade ramar, kan tänka mig köpa den biten isåfall.. ramen fick följa mig på jobbet idag så lunchrasterna ska vara bokade ett tag...
Hmm kolla vad jag hittade! Är det den här du söker?
Det är ingen svår bit att boka till av ett plattjärn och gänga Är ju synd att kapa bort på en ram om den är okej i övrigt
Crescent E-type -74
Crescent 1250 CS -71
Mustang Mamba -75
Crescent 1252 Projekt
Crescent 1252 Projekt
MCB SM50 Projekt
Baronen skrev:Det är inte så att fästet sitter på den redan slaktade ramen? Då är det väl bara bra om det kommer till nytta.
Jo precis så är det
Fästet kommer från en ram som är en tredjedel av en ursprunglig. Fick den med för att plocka motorfästet när jag köpte en -73:a ram.
Baronen skrev:Det är inte så att fästet sitter på den redan slaktade ramen? Då är det väl bara bra om det kommer till nytta.
Jo precis så är det
Fästet kommer från en ram som är en tredjedel av en ursprunglig. Fick den med för att plocka motorfästet när jag köpte en -73:a ram.
Misstänkte det Blir förövrigt bra det här, JoNo!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Jag hade en idé om att ha ramen metallblå och sidokåpor och tank i indisk gul. Typ göra en SM50 tribute anno 1975, men tankarna går bara runt. Måste jobba lite med ramen, så det kanske sjunker in...