crescent compact 1248

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Niar

crescent compact 1248

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!

Jag är ny här på forumet och söker lite hjälp. Jag har precis köpt en crescent compact 1248(listade jag ut igår) tvåväxlad hand. jag undrar hur mycket tanken rymmer.

jag ska också laga framlyset och signalhornet, inga sladdar är dragna till de så jag får dra egna, någon som vet hur man gör eller var man ska dra sladdarna från?

Jag undrar också om det är någon ide att ta bort strypbrickan, drar den onödigt mycket bränsle efter det eller är det lönsamt?

Vad ska man ha för bränsle? han som jag köpte den av sa att jag skulle ha 3%, men jag har läst att man ska köra på 4%, är det någon skillnad?

MVH Johan <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tanken rymmer 2,6L (redigerat 2,7 (+)

Tips på kablar
http://www.tradera.com/Kabelstam_Sachs_elsystem_Monark_Crescent_Compact_Compakt_-auktion-75387843

har själv köpt av han .. finfint hantverk

Strypbricka ? däremot
Tänker du på cylinder plugg (insug) ?

Bränsle , jag kör (trimmat) på 3% Castrol tts <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack, ska nog ta kablarna.

det här med strypbricka, jag vet inte riktigt, finns det två strypbrickor? :lol:
vilken är bäst att ta bort? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->strypbricka ??? va fasen det är ingen plastvobbler du åker med hoppas jag :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:strypbricka ??? va fasen det är ingen plastvobbler du åker med hoppas jag :evil:
hmm, hängde inte riktigt med där, det är nog bara jag som inte är riktigt erfaren i moppebranchen. menar du att jag ska ta bort den direkt eller att det inte finns någon strypbricka?

Edit: jag snackade med en kompis som vet lite om moppar, han sa att det satt någon strypbricka mellan förgasaren och cylindern, är det bra att plocka bort den? <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Nä någon "strypbricka" finns inte på de här gamla kämparna, däremot sitter en hårdmetallring fastsvetsad i insuget på cylindern, kallas "plugg". Om den sitter kvar tycker jag du ska låta den vara, orörda cylindrar är det inte så gott om. Urpluggade kan du köpa på tradyra för en betydligt mindre peng än vad en otrimmad kostar. Vad du gör så fila inte förgasaren heller, köp hellre en 12mm:s bing på samma auktionssajt, brukar kosta 2-300kr och satt original i tyskland på 1,25hk motorerna(kallas i Sverige 3,5:a av nån anledning).
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar, det var den pluggen som min kompis hade plockat bort på sin. men då skiter jag i att köra det, hoppas bara att min compact går snabbare än hans flaka :twisted: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En Compakt är ALLTID snabbare än andra staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

kablar

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eller så kan man gå in på biltema och kolla , dom har kabelsatser till dragkrokar på bilar, den ena är 7 meter och den andra 5 meter, kostar runt 65 kr den på 5 meter räcker till två elsystem och alla färger enligt elsystemen orginal finns <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

Lordhelmet skrev:En Compakt är ALLTID snabbare än andra staff_36-1
Stämmer! jag har en Compakt i garaget och den är snabbare är andra Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tänkte även kanske lacka om den, den är blålila nu, kan man lacka om den med burk eller måste man ha riktiga grejor för att få det att bli snyggt? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställ dig först frågan ...
hur seriöst ska det vara ? <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

S_Compakt skrev:Ställ dig först frågan ...
hur seriöst ska det vara ?
hmm, snubben som jag köpte den av sa att han hade lackat om den ganska nyligen och inte lagt på något skyddslager, så man kan skrapa bort färgen med en skruvmejsel väldigt lätt. Jag funderar på att antingen lacka om den om det inte är för svårt, eller bara lägga på ett skyddslager(genomskinlig, vet inte vad d heter) så att lacken inte blir ful. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Re: kablar

Inlägg av tompa »

peter/gbg skrev:eller så kan man gå in på biltema och kolla , dom har kabelsatser till dragkrokar på bilar, den ena är 7 meter och den andra 5 meter, kostar runt 65 kr den på 5 meter räcker till två elsystem och alla färger enligt elsystemen orginal finns
Va har feltema nåt sånt seriöst som 7 ledarkabel med rätt färg staff_gemini-1.gif säkert kortiskabel då bastard_inside_sign <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm, ett annat bekymmer jag fick, jag hittar inte tutan. någon som vet var den sitter? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar