crescent compact 1248
crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!
Jag är ny här på forumet och söker lite hjälp. Jag har precis köpt en crescent compact 1248(listade jag ut igår) tvåväxlad hand. jag undrar hur mycket tanken rymmer.
jag ska också laga framlyset och signalhornet, inga sladdar är dragna till de så jag får dra egna, någon som vet hur man gör eller var man ska dra sladdarna från?
Jag undrar också om det är någon ide att ta bort strypbrickan, drar den onödigt mycket bränsle efter det eller är det lönsamt?
Vad ska man ha för bränsle? han som jag köpte den av sa att jag skulle ha 3%, men jag har läst att man ska köra på 4%, är det någon skillnad?
MVH Johan <!-- </EdIndex> --></div>
Jag är ny här på forumet och söker lite hjälp. Jag har precis köpt en crescent compact 1248(listade jag ut igår) tvåväxlad hand. jag undrar hur mycket tanken rymmer.
jag ska också laga framlyset och signalhornet, inga sladdar är dragna till de så jag får dra egna, någon som vet hur man gör eller var man ska dra sladdarna från?
Jag undrar också om det är någon ide att ta bort strypbrickan, drar den onödigt mycket bränsle efter det eller är det lönsamt?
Vad ska man ha för bränsle? han som jag köpte den av sa att jag skulle ha 3%, men jag har läst att man ska köra på 4%, är det någon skillnad?
MVH Johan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tanken rymmer 2,6L (redigerat 2,7 (+)
Tips på kablar
http://www.tradera.com/Kabelstam_Sachs_elsystem_Monark_Crescent_Compact_Compakt_-auktion-75387843
har själv köpt av han .. finfint hantverk
Strypbricka ? däremot
Tänker du på cylinder plugg (insug) ?
Bränsle , jag kör (trimmat) på 3% Castrol tts <!-- </EdIndex> --></div>
Tips på kablar
http://www.tradera.com/Kabelstam_Sachs_elsystem_Monark_Crescent_Compact_Compakt_-auktion-75387843
har själv köpt av han .. finfint hantverk
Strypbricka ? däremot
Tänker du på cylinder plugg (insug) ?
Bränsle , jag kör (trimmat) på 3% Castrol tts <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Edit: jag snackade med en kompis som vet lite om moppar, han sa att det satt någon strypbricka mellan förgasaren och cylindern, är det bra att plocka bort den? <!-- </EdIndex> --></div>
hmm, hängde inte riktigt med där, det är nog bara jag som inte är riktigt erfaren i moppebranchen. menar du att jag ska ta bort den direkt eller att det inte finns någon strypbricka?tompa skrev:strypbricka ??? va fasen det är ingen plastvobbler du åker med hoppas jag
Edit: jag snackade med en kompis som vet lite om moppar, han sa att det satt någon strypbricka mellan förgasaren och cylindern, är det bra att plocka bort den? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Nä någon "strypbricka" finns inte på de här gamla kämparna, däremot sitter en hårdmetallring fastsvetsad i insuget på cylindern, kallas "plugg". Om den sitter kvar tycker jag du ska låta den vara, orörda cylindrar är det inte så gott om. Urpluggade kan du köpa på tradyra för en betydligt mindre peng än vad en otrimmad kostar. Vad du gör så fila inte förgasaren heller, köp hellre en 12mm:s bing på samma auktionssajt, brukar kosta 2-300kr och satt original i tyskland på 1,25hk motorerna(kallas i Sverige 3,5:a av nån anledning).
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Nä någon "strypbricka" finns inte på de här gamla kämparna, däremot sitter en hårdmetallring fastsvetsad i insuget på cylindern, kallas "plugg". Om den sitter kvar tycker jag du ska låta den vara, orörda cylindrar är det inte så gott om. Urpluggade kan du köpa på tradyra för en betydligt mindre peng än vad en otrimmad kostar. Vad du gör så fila inte förgasaren heller, köp hellre en 12mm:s bing på samma auktionssajt, brukar kosta 2-300kr och satt original i tyskland på 1,25hk motorerna(kallas i Sverige 3,5:a av nån anledning).
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
-
kablar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eller så kan man gå in på biltema och kolla , dom har kabelsatser till dragkrokar på bilar, den ena är 7 meter och den andra 5 meter, kostar runt 65 kr den på 5 meter räcker till två elsystem och alla färger enligt elsystemen orginal finns <!-- </EdIndex> --></div>
hmm, snubben som jag köpte den av sa att han hade lackat om den ganska nyligen och inte lagt på något skyddslager, så man kan skrapa bort färgen med en skruvmejsel väldigt lätt. Jag funderar på att antingen lacka om den om det inte är för svårt, eller bara lägga på ett skyddslager(genomskinlig, vet inte vad d heter) så att lacken inte blir ful. <!-- </EdIndex> --></div>S_Compakt skrev:Ställ dig först frågan ...
hur seriöst ska det vara ?
Re: kablar
säkert kortiskabel då
<!-- </EdIndex> --></div>
Va har feltema nåt sånt seriöst som 7 ledarkabel med rätt färgpeter/gbg skrev:eller så kan man gå in på biltema och kolla , dom har kabelsatser till dragkrokar på bilar, den ena är 7 meter och den andra 5 meter, kostar runt 65 kr den på 5 meter räcker till två elsystem och alla färger enligt elsystemen orginal finns