Cylinderfråga! Vilket trim?
Cylinderfråga! Vilket trim?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu plöjt igenom hela forumet för att få svar på vilken cylinder som är att föredraom man vill ha lite sprutt på sin 2petade sachs. Runt 60 knutar känns som en lagom fart för en annars helt original 1137 stummis från -61.
Räcker det med en så kallad 3,5a? Eller behöver man en s.k 5,5a med kyrkportsförgasare o hela köret? Är även nyfiken på var man handlar den mest lämpliga utrustningen, har sett i stort sett alla webshoppar sågas här,så det verkar finnas lite åsikter i alla fall.
Lite O.T,kommer ramen att hålla?
Tacksam för svar! <!-- </EdIndex> --></div>
Räcker det med en så kallad 3,5a? Eller behöver man en s.k 5,5a med kyrkportsförgasare o hela köret? Är även nyfiken på var man handlar den mest lämpliga utrustningen, har sett i stort sett alla webshoppar sågas här,så det verkar finnas lite åsikter i alla fall.
Lite O.T,kommer ramen att hålla?
Tacksam för svar! <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har visserligen 1159a stummis med lite trim på och det verkar hålla bra kolla in filmen så ser du http://www.youtube.com/watch?v=KqojLNJZPpA såklart en zundappmotor på den med portad sk 13 hk cylinder pvl tändsystem mikuni 27 mm ganska pigg är den hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu villjag gärna att den ska se någorlunda original ut. Med en 60cc såär väl cylinderna större, och man måste ha annan topp?
På lilla Gotland har bylingen inte så mycket annat att göra än att fånga moppetrimmare... <!-- </EdIndex> --></div>
På lilla Gotland har bylingen inte så mycket annat att göra än att fånga moppetrimmare... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kvittar väl hur många växlar man har. de som spelar roll e väl drevning och utväxling i lådan? man kan ju ha 100 växlar o inte går de fortare för de om utväxling o drevning e tokig! eller e ja helt vilsen?? <!-- </EdIndex> --></div>Esso skrev:Jo, men den har 3-vxlarRaketsport skrev:Jag måste bara tillägga att jag har 5½ (50cc) på Championen, men den är drevad. Den går 60+.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är en annan utväxling på 3 växlade. <!-- </EdIndex> --></div>kvittar väl hur många växlar man har. de som spelar roll e väl drevning och utväxling i lådan? man kan ju ha 100 växlar o inte går de fortare för de om utväxling o drevning e tokig! eller e ja helt vilsen??
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jo de e klart. men drevar man en 2 växlad så nog tusan ska man väl kunna få bra fart på en sån me utan att den varvar ihjäl sig?? nu e ju inte ja någon sachs expert men mycket i de hela må väl hänga på hur man drevar?? <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Det är en annan utväxling på 3 växlade.kvittar väl hur många växlar man har. de som spelar roll e väl drevning och utväxling i lådan? man kan ju ha 100 växlar o inte går de fortare för de om utväxling o drevning e tokig! eller e ja helt vilsen??
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Visst men den blir svag på 1an, så en 2 petare behöver så mycket cc som möjligt <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:jo de e klart. men drevar man en 2 växlad så nog tusan ska man väl kunna få bra fart på en sån me utan att den varvar ihjäl sig?? nu e ju inte ja någon sachs expert men mycket i de hela må väl hänga på hur man drevar??Raketsport skrev:Det är en annan utväxling på 3 växlade.kvittar väl hur många växlar man har. de som spelar roll e väl drevning och utväxling i lådan? man kan ju ha 100 växlar o inte går de fortare för de om utväxling o drevning e tokig! eller e ja helt vilsen??