Trim vs Snut?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Naeri

Trim vs Snut?

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni som kör trimmat, själv kör jag original, än så länge, vilka är era erfarenheter av polisen? Är de petiga när man är "vuxen" och kör gammelmoppe?
Räknas det som olovlig körning om man har trimcylinder fast som inte överstiger 50cc? Man kansek bara har tu rsom har en knarr som gör 50 blås?

Och dessutom, hur petiga är de med hjälm? Blir det böter om man har ett sk vurpollon?

Dela med er av era erfarenheter! <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allt trim är trim så att säga, tillomed ställbart är ju trim egentligen men jag tror inte poliserna bryr sig så mycket om man har det.
Så en 50cc trimcylle är trim. <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det trim men frågan är vad Polisen säger..... :?

Ja jag menar om man är "riktigt vuxen" sisådär åtminstone 45+
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->["riktigt vuxen" sisådär åtminstone 45+

Så nyss fyllda 30 räknas inte som vuxen då? 8) :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blev skjuten med laser på en 90 väg med min Raketare, och då gick det strax över 70 blås, och jag trodde att det var helt kört för mig, men snuten gjorde tummen upp åt mig och lät mig passera :cool2:

Han funderade nog vad det var för spånskalle som låg hukad över styret på en gammal veteranare som ylade hej vilt ! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips! Sök i tidigare forum (ex. på "polis") genom sökfunktionen så får du nog svar. :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så länge man kör lugnt och moppen inte låter som en topfueldragster brukar det vara lugnt. Om dom inte lägger märke till att man existerar lägger dom inte heller märke till att det går lite snabbare än det borde... <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör man inte som en blådåre och inte har några "kom och ta mig herrejösses förgasare eller avgassystem" så är det nog ganska lungt.
Tror inte heller dom skulle bry sig om ett vurpollon, huvudsaken är nog att man har något på huvudet!

Förresten så mötte jag polisen idag med monarscoot och vurpollon, fick bara ett jäääääättesmile :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för att jag är någon värsting på nåt sätt , men varför stanna ? <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Duett_Anders_ skrev:Kör man inte som en blådåre och inte har några "kom och ta mig herrejösses förgasare eller avgassystem" så är det nog ganska lungt.
Tror inte heller dom skulle bry sig om ett vurpollon, huvudsaken är nog att man har något på huvudet!

Förresten så mötte jag polisen idag med monarscoot och vurpollon, fick bara ett jäääääättesmile :lol:
jag har samma erfarenhet som duett anderts inga bekymmer med lagens långa arm så länge man håller en vettig hastighet och är nykter vilket enligt mej är lika självklart när man kör moppe som mc eller bil, :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Befinner man sig mitt på en milslång vägsträcka med viltstängsel och moppen toppar 47 med solen i ryggen så är utsikterna att lyckas komma undan inte allt sor stora. :roll: Man får anpassa körningen efter situationen... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

2takt68 skrev:
Duett_Anders_ skrev:Kör man inte som en blådåre och inte har några "kom och ta mig herrejösses förgasare eller avgassystem" så är det nog ganska lungt.

Förresten så mötte jag polisen idag med monarscoot och vurpollon, fick bara ett jäääääättesmile :lol:
jag har samma erfarenhet som duett anderts inga bekymmer med lagens långa arm så länge man håller en vettig hastighet och är nykter vilket enligt mej är lika självklart när man kör moppe som mc eller bil, :lol:
Självklart är man nykter i trafiken, men sakta går det ju inte...
G-son skrev:Befinner man sig mitt på en milslång vägsträcka med viltstängsel och moppen toppar 47 med solen i ryggen så är utsikterna att lyckas komma undan inte allt sor stora. :roll: Man får anpassa körningen efter situationen...
har man bara en bensintank ... varför stanna ? aja 47km/h iofs <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Naeri skrev:["riktigt vuxen" sisådär åtminstone 45+

Så nyss fyllda 30 räknas inte som vuxen då? 8) :shock:
Nä för ni ser ju så unga ut staff_gemini-1.gif

Skämt naturligtvis. Men jag tror att polisen ser mer mellan fingrarna när de ser gamla gubbar på mopeder än ungdomar.
Var glad att du är ung och fräsch eller åtminstone ser ung och fräsch ut! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så länge Vurpollonet är gammalt och Swemo godkänt kan de inte göra något åt det.
Jag har tänkt på en sak med att polisen är schysstare om man är en vuxen som kör trimmat. Polisen kan ju orimligtvis hinna bedömma åldern på en om man blåser förbi i över 70knyck. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Raketsport skrev:Så länge Vurpollonet är gammalt och Swemo godkänt kan de inte göra något åt det.
Jag har tänkt på en sak med att polisen är schysstare om man är en vuxen som kör trimmat. Polisen kan ju orimligtvis hinna bedömma åldern på en om man blåser förbi i över 70knyck.
Verkar handla mer om moppens ålder... ? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar