Trim vs Snut?
Trim vs Snut?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni som kör trimmat, själv kör jag original, än så länge, vilka är era erfarenheter av polisen? Är de petiga när man är "vuxen" och kör gammelmoppe?
Räknas det som olovlig körning om man har trimcylinder fast som inte överstiger 50cc? Man kansek bara har tu rsom har en knarr som gör 50 blås?
Och dessutom, hur petiga är de med hjälm? Blir det böter om man har ett sk vurpollon?
Dela med er av era erfarenheter! <!-- </EdIndex> --></div>
Räknas det som olovlig körning om man har trimcylinder fast som inte överstiger 50cc? Man kansek bara har tu rsom har en knarr som gör 50 blås?
Och dessutom, hur petiga är de med hjälm? Blir det böter om man har ett sk vurpollon?
Dela med er av era erfarenheter! <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blev skjuten med laser på en 90 väg med min Raketare, och då gick det strax över 70 blås, och jag trodde att det var helt kört för mig, men snuten gjorde tummen upp åt mig och lät mig passera 
Han funderade nog vad det var för spånskalle som låg hukad över styret på en gammal veteranare som ylade hej vilt ! <!-- </EdIndex> --></div>

Han funderade nog vad det var för spånskalle som låg hukad över styret på en gammal veteranare som ylade hej vilt ! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör man inte som en blådåre och inte har några "kom och ta mig herrejösses förgasare eller avgassystem" så är det nog ganska lungt.
Tror inte heller dom skulle bry sig om ett vurpollon, huvudsaken är nog att man har något på huvudet!
Förresten så mötte jag polisen idag med monarscoot och vurpollon, fick bara ett jäääääättesmile
<!-- </EdIndex> --></div>
Tror inte heller dom skulle bry sig om ett vurpollon, huvudsaken är nog att man har något på huvudet!
Förresten så mötte jag polisen idag med monarscoot och vurpollon, fick bara ett jäääääättesmile

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jag har samma erfarenhet som duett anderts inga bekymmer med lagens långa arm så länge man håller en vettig hastighet och är nykter vilket enligt mej är lika självklart när man kör moppe som mc eller bil,Duett_Anders_ skrev:Kör man inte som en blådåre och inte har några "kom och ta mig herrejösses förgasare eller avgassystem" så är det nog ganska lungt.

Självklart är man nykter i trafiken, men sakta går det ju inte...2takt68 skrev:jag har samma erfarenhet som duett anderts inga bekymmer med lagens långa arm så länge man håller en vettig hastighet och är nykter vilket enligt mej är lika självklart när man kör moppe som mc eller bil,Duett_Anders_ skrev:Kör man inte som en blådåre och inte har några "kom och ta mig herrejösses förgasare eller avgassystem" så är det nog ganska lungt.
har man bara en bensintank ... varför stanna ? aja 47km/h iofs <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Befinner man sig mitt på en milslång vägsträcka med viltstängsel och moppen toppar 47 med solen i ryggen så är utsikterna att lyckas komma undan inte allt sor stora.Man får anpassa körningen efter situationen...
- pangerva
- Forumsponsor
Skämt naturligtvis. Men jag tror att polisen ser mer mellan fingrarna när de ser gamla gubbar på mopeder än ungdomar.
Var glad att du är ung och fräsch eller åtminstone ser ung och fräsch ut!
Nä för ni ser ju så unga utNaeri skrev:["riktigt vuxen" sisådär åtminstone 45+
Så nyss fyllda 30 räknas inte som vuxen då?![]()

Skämt naturligtvis. Men jag tror att polisen ser mer mellan fingrarna när de ser gamla gubbar på mopeder än ungdomar.
Var glad att du är ung och fräsch eller åtminstone ser ung och fräsch ut!

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så länge Vurpollonet är gammalt och Swemo godkänt kan de inte göra något åt det.
Jag har tänkt på en sak med att polisen är schysstare om man är en vuxen som kör trimmat. Polisen kan ju orimligtvis hinna bedömma åldern på en om man blåser förbi i över 70knyck. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har tänkt på en sak med att polisen är schysstare om man är en vuxen som kör trimmat. Polisen kan ju orimligtvis hinna bedömma åldern på en om man blåser förbi i över 70knyck. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Verkar handla mer om moppens ålder... ? <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Så länge Vurpollonet är gammalt och Swemo godkänt kan de inte göra något åt det.
Jag har tänkt på en sak med att polisen är schysstare om man är en vuxen som kör trimmat. Polisen kan ju orimligtvis hinna bedömma åldern på en om man blåser förbi i över 70knyck.