Allmänna snack -tråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
monark 50s skrev:
S_Compakt skrev:
monark 50s skrev:Den här va ja upp o hämtade i Orsa häromdan! http://www.garaget.org/?car=196087
Slängde dit en uppsättning 17" så den ser lite schysstare ut, det är krok så man får dra 1460kg släp med Veteran mopeder på!! Ska ha den istället för Transiten jag hade, åka till jobbet o skjutsa barnen till o från skola/dagis. Det är grymt mycket bil för pengarna. sen att den går på 0.8 är ju ett plus till skillnad från Transitens 2l milen
Den kör du INTE på 0,8
Nähä då säger vi så... :eh?:

Enligt Färddatorn gick den på 0.85 liter per mil hem från Orsa med farthållaren i, det är snittförbrukning den räknar, det gör även jag med!
Nog tror jag dom där kan gå rätt billigt om man inte har för tung gasfot.. :research: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

zappafan skrev:
monark 50s skrev:
S_Compakt skrev:
monark 50s skrev:Den här va ja upp o hämtade i Orsa häromdan! http://www.garaget.org/?car=196087
Slängde dit en uppsättning 17" så den ser lite schysstare ut, det är krok så man får dra 1460kg släp med Veteran mopeder på!! Ska ha den istället för Transiten jag hade, åka till jobbet o skjutsa barnen till o från skola/dagis. Det är grymt mycket bil för pengarna. sen att den går på 0.8 är ju ett plus till skillnad från Transitens 2l milen
Den kör du INTE på 0,8
Nähä då säger vi så... :eh?:

Enligt Färddatorn gick den på 0.85 liter per mil hem från Orsa med farthållaren i, det är snittförbrukning den räknar, det gör även jag med!
Nog tror jag dom där kan gå rätt billigt om man inte har för tung gasfot.. :research:
Det kan dom.
Däremot framgår det inte vilken motor som sitter i.
Skapligt skick för att vara en Ford. Trots det kan jag tänka mig att du fick den billigt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste säga att Doktorns avatar är fängslande snygg - å mopperelaterad är den med :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Grannen skrev:Måste säga att Doktorns avatar är fängslande snygg - å mopperelaterad är den med :lol:
Och ståtlig 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Färddator

Inlägg av Patrik »

HillBilly skrev:Det finns ingen färddator som visar rätt
Nja, På 101mil som jag körde på en tank så fick jag 0.61 l/mil på färddatorn, när jag räknade på på litrarna jag tankat så blev det 0.615xxx l/mil.
:shock:

Samma pump och samma procedur varje gång jag tankade.

Har pendlat 12mil om dagen i en massa år så man har ju fått provat färddatorns tillförlitlighet några gånger.

Numera samåker jag dock så det dröjer lite längre mellan tankningarna å det är inget jag saknar.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va sur ja blir, här går Leksand å losar mot gärdsgårdsseriens uppstickare växjö med 5-1 när dom måste ta seger i mattchen för att ha någon chans till elitserien

nä nu äre slut med återtåget :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Tompa då...... Då är dom väll inte bättre??? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa; Det är Fredag. Kanske dags att dränka sorgerna. Inte speciellt trevligt väder heller...
Skulle iofs bli åkbart på Söndag. Då blir det moppe till affären :scooter: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va ute o puttra lite gammelmoppe i dag fick
släpa ut den från lagårn genom snön :roll:
den starta så snällt så :) <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasen det lät mysigt att puttra gammelmoppe! Men har ni snö kvar nere i Linköping? Här i Köping är det helt fritt! Dom är till och med ute o kör med gatsop maskinerna "Broddway"!! Snart Grusfritt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Imorron blir det att köra en rejäl runda med Mamban på vårrunda med "Calmar Moped Union" http://www.cmu.nu/

Gå in på "Möten och annat under 2010" i vänstra fältet och scrolla ner. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja snön är väl i prinsip borta men framför lagårn där moppen står ä skugga hela tiden så jag har fortfarande en snövall framför porten <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar