
Hochs-motor updaterat 10/4
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

Jag håller tyst som graven.
Min 2 vxl hoppar också på växeln, så jag ska nog göra samma sak. <!-- </EdIndex> --></div>
Mohahaha!Conrad Engström skrev:Annars har jag löst problemet (och Rexxy har tystnadsplikt, han har sett lösningen och en kompis till honom)
Vore intresant och se om det fins uppfinnare här på forumet.
Jodå jag kan dela med mig, om ingen löser problemet.


Jag håller tyst som graven.

Min 2 vxl hoppar också på växeln, så jag ska nog göra samma sak. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Hörde en lite äldre herre som sa "slipa skruv"Conrad Engström skrev:Annars har jag löst problemet (och Rexxy har tystnadsplikt, han har sett lösningen och en kompis till honom)
Vore intresant och se om det fins uppfinnare här på forumet.
Jodå jag kan dela med mig, om ingen löser problemet.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du måste slipa ut blocket massor mot insugssidan och bredda portningen under cyllen för att förbättra flödet ned i vevhuset. Tycker inte du har tagit tillräckligt i cyllen. Fasa av ovankanterna på adaptern också för bättre flöde det är trång med en honda cylle och övergången mellan adapter och cylle är inte den bästa tyvärr. Överligande honda pipan behöver du skära bort en tårtbit så bli passformen bra.
Glöm inte rengöra NOGA skruvar och gänga för fastsättning av adapterplattan och loctita dom försänkta skruvarna min platta har lossnat flera gånger innan jag limmade dom. Att dom rallade berodde på vibrationer i motorn och motorn var ny renoverad och mitt i allt lossnade en skruv i tändplattan och kilade fast sig mellan tändning och svänghjul så veven blev krokig. Nu sitter det en sprillans ny vev som har rullat max 3 mil. <!-- </EdIndex> --></div>
Glöm inte rengöra NOGA skruvar och gänga för fastsättning av adapterplattan och loctita dom försänkta skruvarna min platta har lossnat flera gånger innan jag limmade dom. Att dom rallade berodde på vibrationer i motorn och motorn var ny renoverad och mitt i allt lossnade en skruv i tändplattan och kilade fast sig mellan tändning och svänghjul så veven blev krokig. Nu sitter det en sprillans ny vev som har rullat max 3 mil. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Leone, vill bara visa en bild på mitt projekt:

Det är en 45mm noname cylinder (inköpt begagnad) portad till 188° avgasduration och 136° spolduration. Jag gjorde detta på en 2-växlad motor då dessa är billigast att prova på. (Om det skulle rasa) Den provkördes 2009 på denna mopeden:

Denna vintern har en ersättare satts samman, 4-växlad Sachs:

Mvh Melker <!-- </EdIndex> --></div>

Det är en 45mm noname cylinder (inköpt begagnad) portad till 188° avgasduration och 136° spolduration. Jag gjorde detta på en 2-växlad motor då dessa är billigast att prova på. (Om det skulle rasa) Den provkördes 2009 på denna mopeden:

Denna vintern har en ersättare satts samman, 4-växlad Sachs:

Mvh Melker <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej zappafan.
Den gick helt ok, snäll på tomgång, varvade nåt hysteriskt (den var ej drevad för topphastighet då denna 2-växlade motor skall sitta på ett annat speedwayprojekt) Pipan är ej korrekt uträknad utan endast "höftad och gissad". Den drar dock väldigt bra över ca 5000 rpm. Ettans växel vill hoppa ur över ca 8500rpm, tvåan inget problem. Den gick väldigt bra i en backtävling. Med den nya motorn skall utväxling och pipa utföras bättre. Siktar dock inte på några svindlande hastigheter utan 70+ räcker för min del.
Bild på speedwaymoppen innan kommande motorbyte:

Mvh Melker <!-- </EdIndex> --></div>
Den gick helt ok, snäll på tomgång, varvade nåt hysteriskt (den var ej drevad för topphastighet då denna 2-växlade motor skall sitta på ett annat speedwayprojekt) Pipan är ej korrekt uträknad utan endast "höftad och gissad". Den drar dock väldigt bra över ca 5000 rpm. Ettans växel vill hoppa ur över ca 8500rpm, tvåan inget problem. Den gick väldigt bra i en backtävling. Med den nya motorn skall utväxling och pipa utföras bättre. Siktar dock inte på några svindlande hastigheter utan 70+ räcker för min del.
Bild på speedwaymoppen innan kommande motorbyte:

Mvh Melker <!-- </EdIndex> --></div>