Min brölar rejält, men det är kanske för att jag har den typ av luftburk med öppning under och att jag ännu inte monterat en platta för 17mm under förgasaren, har beställt en sådan och har den vanliga så länge.
tompas11 skrev:Tack för bilden. Ja det var ju inte vackert precis...
Som FB-författaren skriver lär det finnas i kromstuk.
Jag tycker inte att det skulle vara direkt fulare än en gråburk.
F.ö. har jag en ny gråburk till salu för 400 plus porto.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Satte på en gråburk igår kväll och nu spinner motorn fint, fast jag tycker ärligen inte att det är snyggt. Gråburken är ju inte heller avpassad för en Compact, så den sitter ju upp och ned. Ändå är det tajt med t.ex. bensinkranen. Skall klura på en snyggare lösning och ett vattenlås är en klart intressant idé. Har du något filter i vattenlåset? I vilket fall går min Compact kanon med den "nya" tyskcyllen. Kör försiktigt för att köra in den, men varvade ut en liten stund idag och då visade GPS'en 67
Angående ”Gråburken”: När jag var liten hade ALLA tuffa grabbar med självaktning en gråburk på sin Sachsmotor.
Jag vill även bestämt hävda att INGEN hade sin gråburk monterad som ”den blå” som finns på bild lite tidigare i inlägget. Jag har naturligtvis en ”Gråburk” på min Crescent 2000. Den sänker definitivt insugningsljudet på motorn.
OCH säkert även effekten.......Men hellre det.
”Gråburk” bara måste man ha !
Ps Grannarna uppskattar det också för utan den kastar de sig i diket av skräck när jag kommer åkandes Ds