La en stund i torsdags kväll och gjorde återstående verktyg för att kunna få av kopplings centrumet, det gick över förväntan faktiskt, de var mycket lättare att få av än de ytligare delarna av motorn
Tog sedan en stund i gårkväll och försökte dela motorn. Det gick ganska bra, men bultarna som håller ihop blockhalvorna är hemska, jätte tunna skallar och fruktansvärt grunda spår... En av dem var redan rejält skadad och jag hade nästan gett upp på att få loss den när den väl kom. Måste försöka hitta nån ny sån för den är kass i skallen nu.
Sedan gick det bra, motorn delade sig och de invärtes delarna gick relativt lätt att plocka ut. Allting är i mycket mycket bra skick, knappt funnit några spår av slitage
Sedan hittade jag boven till varför motorn helt plötsligt lagt av! Alla tips jag fått var rätt! Det var packboxen på växellådssidan som "läckte"
Och inte bara läckte, den var totalt förstörd! Där var bitar av den i hela växellådan. Jag gissar på att den på något vis har vandrat ur blocket och sedan dragits med av transmissionskedjan och på så sätt fått ig en rejäl omgång
Nu ska jag bara leta rätt på en avdragare till L17 magnetlager, samt skaffa en packbox till drevaxeln sen blir det förhoppningsvis byte av det som behövs och sen återmontering
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)