Avgasmutter Jofrab 60cc?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Naeri

Avgasmutter Jofrab 60cc?

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar om nån kan berätta vad det ska vara för gängstigning på en sådan mutter, eller ännu hellre var jag kan köpa en som passar. Köpte en s.k. reduceringsmutter av ettansmopeder och tänkte köra med originalsystemet men muttern verkar inte passa, går att få på ett halvt varv, sen tvärstopp och det är inte speciellt tätt då, pyser och blåser åt alla håll :x
. Gängorna på cylindern ser fina ut.

Kan givetvis tänka mig att köpa 32mm krök för att få tätt på det hela, om nån kan rekommendera nåt som passar. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har gamla NOS, ska bara kolla om jag har reduceringsmodellen också, återkommer i kväll <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det inte Jofrab cylindern som det har varit problem med just när det gäller att gänga på avgasmuttarna?

Om det skulle vara något produktionsfel på mutter så kontakta Ettan och lös det med honom. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dET HAR VART EN MASSA FEL PÅ JOFRABS MUTTRAR OCKSÅ :oops: :oops: men tidigare har gängorna vart för stora, kineserna har väl ställt om maskinen fel igen.
Har lyckats få in en ny jofrab 60 cc i verkstan (hoppas den inte smittar) ska kolla lite på den också, jag har vadderade handskar då :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Fel gänga

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har vid köp av Avgas muttrar till Sachs 32mm trim, fått 2st som inte funkade! :?:

På en var gänga för kort, andra var gäng paj....suck staff_annoyed
och då var nya prylar !!! :eh?: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu har jag tänt grillen, kollat jofrab med mutter, det svider bara lite i fingrarna :evil: det verkar bli snö ikväll :x :hmm:

mina muttrar går bra, men har bara 1st. 40*28 mutter kvar, så den behåller jag.

40*32 muttrar fanns det gott om i lådorna. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Ja nu har jag tänt grillen, kollat jofrab med mutter, det svider bara lite i fingrarna :evil: det verkar bli snö ikväll :x :hmm:

mina muttrar går bra, men har bara 1st. 40*28 mutter kvar, så den behåller jag.

40*32 muttrar fanns det gott om i lådorna.
Gotland har 13 grader o sol kan jag meddela :lol:

Vad tar du för en 32mm då :?: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->13?! Jag har bara haft 11 som mest idag... <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Naeri skrev:
tompa skrev:Ja nu har jag tänt grillen,

Vad tar du för en 32mm då :?:
100 + frakt= NOS <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Taget!
PMa dina bankdetaljer och hur du tänker skicka det hela! <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får PM nu :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ett vanligt fel var likadant med min, men löste det med återförsäljaren och fick en ny. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmf, har mailat ettan men inte fått något svar... :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Naeri skrev:Hmf, har mailat ettan men inte fått något svar... :evil:
Jag ser att ettan är här och läser.....få se om han tar kontakt med dig, eller så skiter han fullständigt i sitt rykte :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
ettansmopeder
Kontakt:

Inlägg av ettansmopeder »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joo sant sitter här och kollar lite. har problem med en sachsmotor.
och dom flesta felen hittar man ju här.
ang avgasmuttrarna så vet jag och många andra om att dom där nere i asien kan ju inte allt som vi kan verkar det som. och tyvärr är det ju så att jag kan inte annalysera varenda liten detalj som skikar iväg varje dag.
men är den köpt hos mig så hör av dig så ska vi fixa sådu får en som är bättre givetvis. (var precis inne och kollade mailet och jag har tyvärr inte fått nått mail från denne person än) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar