Drevaxel utgående axel sachs 3v flakamotor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Djdrugs

Drevaxel utgående axel sachs 3v flakamotor

Inlägg av Djdrugs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej

Jag fick lämna in min motor på rep då jag inte haft tid/plats under vintern att fixa den. Nu säger reparations killen att rulllagren har gjort en skåra i drevaxeln/utgående axeln och att den behöver bytas. Jag beställde en direkt från ettans mopeder och lämnade in den - nu säger killen att den inte passar - den smala delen var 37 mm på den gamla och 55 på den jag köpte från ettans - nån som har nått tips var jag skall få tag i rätt?

Martin <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför blir man inte förvånad, när det gäller Ettans, han har väl skickat dig en drivaxel till fotväxlad, vet antagligen inte ens om att det är olika. :twisted:

VÄXELAXEL
För sachs motor 50/3.
Handväxel.

Ytterligare information
Originalnr. 28510-6004
Finns att beställa från:
http://www.mopedkraft.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=487&category_id=47&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du kan ju kontakta ettan och säga att du fått fel, eller köpa en nos axel av mig :) <!-- </EdIndex> --></div>
Djdrugs

Nån annnastans

Inlägg av Djdrugs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Finns den någon annan stans tro! Beställde från mopedkraft och fått det bekräftat - sedan mailat två gånger på 11 dagar utan svar - verkar grymmt oseriöst.... Leone - hade du någon?

Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du kommer tyvärr för sent, sålde min för 2 veckor sedan :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Re: Nån annnastans

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Djdrugs skrev:Hej!
Finns den någon annan stans tro! Beställde från mopedkraft och fått det bekräftat - sedan mailat två gånger på 11 dagar utan svar - verkar grymmt oseriöst.... Leone - hade du någon?

Martin
Tompa vad har du rekommenderat för slarvställe...? staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka är Mopedkrafs? slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Djdrugs

Han ringde mig idag - hade tydligen vart på 3 mässor

Inlägg av Djdrugs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han skulle leta efter en begagnad eller också leta efter en ny - förtroendet återupprättat....

S_Compakt

Re: Nån annnastans

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Djdrugs skrev:Hej!

Martin
Mer seriös än han får du leta efter ... dock så har han oregelbundna öppettider då han åker på marknader över helgerna <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar