Blandskruv: ca 3,5 varv ut
Tomgångsskruv: ca 2,5 varv ut
Förgasare: 16P-6F 1K19 1 (Japan, TK)
Huvudmunstycke: 68
Lågfartsmunstycke: 40
Nålmunstycke: 80
Tändstift: BPR7HS (NGK R)
Hoppas man kan få hjälp, börjar bli galen på den här moppen

Min gjorde något liknande men har en 60 cc på som jag portat för ca 7000 rpmfilip_herrlin skrev: ↑14 apr 2023, 13:28 Hej! Min Sachs speedjet RS50 dör lite då och då på halvgas. Jag har rengjort förgasaren och kollat efter tjuvluft kring förgasaren och avgasröret, men inte hittat något. När jag kör med trottelnålen inställd på mitten går det inte alls att köra, och mopeden dör när jag gasar och kommit upp i ca 20 km/h. När jag ökade bränslemängden genom att flytta på clipset på nålen till högsta inställningen går den bättre, men med ett svart och lite sotigt tändstift. Fullgasen nu är väldigt bra, men den hackar till som om den skulle dö när jag ligger på ca halvgas, för att sedan "ta sig vidare" och öka i varvtal om jag gasar mer. Jag kan också släppa gasen, men fortsätter jag hålla på samma ställe (ca 1/2 gas) dör motorn efter några sekunder. Här är lite delar och inställningar jag har:
Blandskruv: ca 3,5 varv ut
Tomgångsskruv: ca 2,5 varv ut
Förgasare: 16P-6F 1K19 1 (Japan, TK)
Huvudmunstycke: 68
Lågfartsmunstycke: 40
Nålmunstycke: 80
Tändstift: BPR7HS (NGK R)
Hoppas man kan få hjälp, börjar bli galen på den här moppen![]()
Sorry för sent svar men det blir nåt fel när jag ska skicka. Iaf är det både när den är kall och varm, men mycket värre när den är kall. Typ första minuten kan jag inte gasa alls utan att moppen dör..
Låter absolut som bränslebrist.filip_herrlin skrev: ↑21 apr 2023, 10:52Sorry för sent svar men det blir nåt fel när jag ska skicka. Iaf är det både när den är kall och varm, men mycket värre när den är kall. Typ första minuten kan jag inte gasa alls utan att moppen dör..
Men moppen funkar ganska bra på fullgas, o dör inte alls då. Jag tänker att den behöver mer bränsle om jag ligger på fullgas än 3/4-gas, right? Kan det fortfarande vara bränslebrist då?Mixter skrev: ↑21 apr 2023, 11:28Låter absolut som bränslebrist.filip_herrlin skrev: ↑21 apr 2023, 10:52Sorry för sent svar men det blir nåt fel när jag ska skicka. Iaf är det både när den är kall och varm, men mycket värre när den är kall. Typ första minuten kan jag inte gasa alls utan att moppen dör..
Jag skulle kolla om bränslekranen släpper igenom tillräckligt först, sen flotörnål osv.