Lackering

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
Tompe

Lackering

Inlägg av Tompe »

Är en lycklig ägare av en ikon, Kronans MCB 1159 som jag plockat isär och planen är att kamouflage lackera den i kronans färger istället för original färgen, militär grön. Letar men hittar ingen motiv lackerare i omnejd med Karlstad, Örebro eller Trestads området. Nån av Er som har koll eller tips på vart man kan vända sig så man kan få en prisuppgift?
Användarens profilbild
ESGEE

Re: Lackering

Inlägg av ESGEE »

Finns såna militär gröna 1,5l burkar ibland på Tradera eller marknader . Men om du tar bild av nåt och säger bryt detta till mig?
https://www.tradera.com/item/343854/651 ... itar-cykel
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
umekille

Inlägg av umekille »

ESGEE skrev: 18 nov 2024, 15:07 Finns såna militär gröna 1,5l burkar ibland på Tradera eller marknader . Men om du tar bild av nåt och säger bryt detta till mig?
Nu skulle han jo camoflage måla den inte millitärgrön...svårt då få fram ett mönster motivlacke.
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Det är väl mallat på saker, då har man grönt i botten ändå :D
Användarens profilbild
Tompe

Inlägg av Tompe »

Jag har sett schack rutig färg, på julafton på TV´n :whistle2: , kanske vore nått :D Men var fan köper man den, Disneyland? :whistle2: :whistle2:
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Antagligen :D
Användarens profilbild
Mixter

Inlägg av Mixter »

ESGEE skrev: 18 nov 2024, 15:07 Finns såna militär gröna 1,5l burkar ibland på Tradera eller marknader . Men om du tar bild av nåt och säger bryt detta till mig?
Jag låg på drivmedel och vi fick måla en hel del!
Mins att den ena färgen hette olivgrön( den ljusa) det fans endast två kulörer plus en lite mer mörkare ton men kommer inte ihåg vad den hette. men har för mig att vi sa IR-grön?
Det fans ioför sig en grå men den användes inte längre detta var i slutet av80 talet.
Kamoflagefärgerna användes inte då men svart och brun brukar väl ingå i dessa
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Intressant. Dock har det blivit svårt få tag på hederlig Färg, helst de underbara Volvo färgerna. Vattenbaserat nej tack. Tur att Biltema har några sprutfärger svart-vit-röd-blå-gräsmatte grön typ, men de gömmer nästan dem.
Användarens profilbild
SG2

Inlägg av SG2 »

intressant ämne ändå
Peter Holbrant
Forumsponsor

Inlägg av Peter Holbrant »

ESGEE skrev: 16 feb 2025, 13:23 Intressant. Dock har det blivit svårt få tag på hederlig Färg, helst de underbara Volvo färgerna. Vattenbaserat nej tack. Tur att Biltema har några sprutfärger svart-vit-röd-blå-gräsmatte grön typ, men de gömmer nästan dem.
Köper alltid från billackering.eu snabb leverans hög kvalitet om de är billigast vet jag inte och inte orkat bry mig då service är bra
och så jäkla mycket lackar jag ändå inte att det blir några större vinster leta runt när man ändå är nöjd kund...
Användarens profilbild
Tompe

Inlägg av Tompe »

Resultatet här och blev ingen kamouflage färg utan oliv militär RAL färg. Blev nöjd ivf.
Bilagor
PXL_20250405_143858189.jpg
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Blev en riktig, ww2 feeling på den, eller kalla kriget :D
Användarens profilbild
Tompe

Inlägg av Tompe »

ESGEE skrev: 07 apr 2025, 17:26 Blev en riktig, ww2 feeling på den, eller kalla kriget :D
Tack ESGEE 👍, blir några timmar i helgen i garaget, sen är den redo för "strid". Skall då byta kick, vajrar, fixa el samt lite övrigt puts och studs och fylla upp handgranat lådan 🙃🍺
Skåning

Inlägg av Skåning »

Attans vad fin den blev (brukar vanligtvis inte gilla saker som blivit "militärmålade" i efterhand)! :thumb:
Tompe skrev: 07 apr 2025, 19:59 ..blir några timmar i helgen i garaget, sen är den redo för "strid". Skall då byta kick, vajrar, fixa el samt lite övrigt puts och studs..
Typ ungefär det som en "normalmopedist" tyar med att göra under en vintersäsong...
..och fylla upp handgranat lådan 🙃🍺
Då skulle du varit i Malmö - Västra hamnen under den gångna helgen och fyndat! :mrgreen:
Andreas.
Användarens profilbild
Tompe

Inlägg av Tompe »

.... tack Skåning :D , kan ju lägga till att den är en orginal tre kronor stämplad militär moppe, så den bär orginal RAL färg.

Fynd handgranater i Malmö :D ja det finns gott om dom där :D , och kanske med happy hour pris om man har tur. Kan tillägga min yngsta dotter flyttade till Helsingborg med sin gubbe, men dom gav upp och bytte ut den skottsäkra västen mot en Lusekofta och bor numera i Norge :D
Skriv svar