Lackering
Lackering
Är en lycklig ägare av en ikon, Kronans MCB 1159 som jag plockat isär och planen är att kamouflage lackera den i kronans färger istället för original färgen, militär grön. Letar men hittar ingen motiv lackerare i omnejd med Karlstad, Örebro eller Trestads området. Nån av Er som har koll eller tips på vart man kan vända sig så man kan få en prisuppgift?
Re: Lackering
Finns såna militär gröna 1,5l burkar ibland på Tradera eller marknader . Men om du tar bild av nåt och säger bryt detta till mig?
https://www.tradera.com/item/343854/651 ... itar-cykel
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Nu skulle han jo camoflage måla den inte millitärgrön...svårt då få fram ett mönster motivlacke.ESGEE skrev: ↑18 nov 2024, 15:07 Finns såna militär gröna 1,5l burkar ibland på Tradera eller marknader . Men om du tar bild av nåt och säger bryt detta till mig?
Det är väl mallat på saker, då har man grönt i botten ändå 

Jag har sett schack rutig färg, på julafton på TV´n
, kanske vore nått
Men var fan köper man den, Disneyland?

Antagligen 

Jag låg på drivmedel och vi fick måla en hel del!ESGEE skrev: ↑18 nov 2024, 15:07 Finns såna militär gröna 1,5l burkar ibland på Tradera eller marknader . Men om du tar bild av nåt och säger bryt detta till mig?
Mins att den ena färgen hette olivgrön( den ljusa) det fans endast två kulörer plus en lite mer mörkare ton men kommer inte ihåg vad den hette. men har för mig att vi sa IR-grön?
Det fans ioför sig en grå men den användes inte längre detta var i slutet av80 talet.
Kamoflagefärgerna användes inte då men svart och brun brukar väl ingå i dessa
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Intressant. Dock har det blivit svårt få tag på hederlig Färg, helst de underbara Volvo färgerna. Vattenbaserat nej tack. Tur att Biltema har några sprutfärger svart-vit-röd-blå-gräsmatte grön typ, men de gömmer nästan dem.
-
- Forumsponsor
Köper alltid från billackering.eu snabb leverans hög kvalitet om de är billigast vet jag inte och inte orkat bry mig då service är bra
och så jäkla mycket lackar jag ändå inte att det blir några större vinster leta runt när man ändå är nöjd kund...
Resultatet här och blev ingen kamouflage färg utan oliv militär RAL färg. Blev nöjd ivf.
Blev en riktig, ww2 feeling på den, eller kalla kriget 

Attans vad fin den blev (brukar vanligtvis inte gilla saker som blivit "militärmålade" i efterhand)!

Typ ungefär det som en "normalmopedist" tyar med att göra under en vintersäsong...
Då skulle du varit i Malmö - Västra hamnen under den gångna helgen och fyndat!..och fylla upp handgranat lådan

Andreas.
.... tack Skåning
, kan ju lägga till att den är en orginal tre kronor stämplad militär moppe, så den bär orginal RAL färg.
Fynd handgranater i Malmö
ja det finns gott om dom där
, och kanske med happy hour pris om man har tur. Kan tillägga min yngsta dotter flyttade till Helsingborg med sin gubbe, men dom gav upp och bytte ut den skottsäkra västen mot en Lusekofta och bor numera i Norge 

Fynd handgranater i Malmö