Djupa bucklor som uppstår vid formerna/kanterna av tex styren som slagit i rejält. I och med detta så är det enda alternativet att spackla, men hur får man det bra?

Eftersom djupa/hårda bucklor offta får en "ring" runt själva bucklan där plåten verkar stiga uppåt så går detta inte att spackla bort som verkar logiskt

jag tror många kanske känner igen sig med det här och även som erfaren lackerare får man spackla en hel del men jag har aldrig varit med om detta, som sagt är jag inte utbildad bara självlärd genom många års träning. Kanske någon som har bättre erfarenhet med detta hade kunnat förklara för mig hur man får sådana bucklor att "försvinna".
När man lackar med färger så blanka som 90% glans får det helt enkelt inte bli några misstag i grundarbetet, det kommer synas direkt och dra till sig alla ögon och dom ser "Där! är det inte bra gjort"

Hur ska man då göra? i det här fallet handlar det om en 50ss tank med dom klassiska bucklorna i framkant som tillkommer från gaffeln/styret.
Just där vars cirka 3 kanter möts. övre delen till sidan till främre kanten vid tankfästet.
Plåten lixsom buktar upp runt om bucklan så jag funderar på om det går att spackla "upp" runt utbuktningen för att det inte ska synas vid lackering? Hur gör man detta bra

tacksam för snabba svar här! <!-- </EdIndex> --></div>