Den roligaste humorn är den insiktsfulla som tangerar verkligheten.
2-taktsolja och 95e10oktan
-
Snickerdoodle
Re: 2-taktsolja och 95e10oktan
-
Thord Marklund
Tyckte inte det var roligt, men. Vädret här uppe I norr tydligen ointressant och polisen har för mycket att göra i södra Sverige, annars skulle betydligt fler åka fast för trimning.
Här I Skellefteå har polisen mera tid över till att jaga trimmade mopeder, polisen och fler har ögonen på mig än polisen när jag kör klass ett moped I trafiken.
Här I Skellefteå har polisen mera tid över till att jaga trimmade mopeder, polisen och fler har ögonen på mig än polisen när jag kör klass ett moped I trafiken.
-
Thord Marklund
Skellefteå polisen får hjälp av kylan mot moped trimmare och olovlig körning på vintern
-
Thord Marklund
98oktan ger bara dyrare soppa pris enligt mig själv.
95e10oktan gör att mopeden går billigare genom att motoreffekten sjunker och då blir 2-taktaren snålare automatiskt.
Problemet är att nästan alla tänker i 4-takter hela tiden.
En 2-taktare måste ha ett avgas motstånd eftersom inte är gjord som 4-taktaren, annars går den bara sämre och det blir bara motorbuller.
95e10oktan gör att mopeden går billigare genom att motoreffekten sjunker och då blir 2-taktaren snålare automatiskt.
Problemet är att nästan alla tänker i 4-takter hela tiden.
En 2-taktare måste ha ett avgas motstånd eftersom inte är gjord som 4-taktaren, annars går den bara sämre och det blir bara motorbuller.
-
Thord Marklund
Så har jag dom som tror att jag kör trimmat bara för att jag kör moped i trafiken
Bara 329 sidor kvar.
-
Thord Marklund
Ni vill ha mej avstängd vad jag förstår
-
Thord Marklund
Polisen kan inte mopeder och är ytliga det blir tjänstefel.
Trakasserier från Polisen P.g av media som skriver lögner om vad som är mopeder.
Trakasserier från Polisen P.g av media som skriver lögner om vad som är mopeder.
Är inte att få bort, det är massa inlägg hela tiden. Där av 349inlägg kvar. Lugna dig lite.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Återigen, tror inte att någon vill ha bort dig från forumet så länge du bara "sköter dig" och följer forumets regler och bidrar till god stämning här. Men då du bevisligen har en "lite trist historik" här sen tidigare så kanske det inte är så konstigt att du blir lite extra "kollad" (rätt eller fel..?).
Mitt råd till dig är att du känner av stämningen, håller dig till fakta, inte upprepar samma saker flertalet gånger och inte klankar ner och går till motangrepp mot de som kanske inte delar dina åsikter till 100%. Lever du upp till det så ska det säkert gå bra och då finns det en naturlig plats för dig också!
Mitt råd till dig är att du känner av stämningen, håller dig till fakta, inte upprepar samma saker flertalet gånger och inte klankar ner och går till motangrepp mot de som kanske inte delar dina åsikter till 100%. Lever du upp till det så ska det säkert gå bra och då finns det en naturlig plats för dig också!
Andreas.
-
Thord Marklund
Har aldrig sett en som kör moped scooter bli stoppad av polisen oavsett hastighet I trafiken
-
Snickerdoodle
Jag tror tror att du kör trimmat bara för att du kör moped i trafiken!
-
Thord Marklund
Nej, du har fel.
Amanda Lear borde bli trafikpolis
Amanda Lear borde bli trafikpolis
-
Thord Marklund
För Amanda Lear är hermafrodit