Jaja så kan de gå.. Nytt år och nya dumheter! Eller öl är gott men dyrt och i bråk med hjärnan så vinner hjärtat...

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Peter Holbrant
Forumsponsor

Re: Jaja så kan de gå.. Nytt år och nya dumheter! Eller öl är gott men dyrt och i bråk med hjärnan så vinner hjärtat...

Inlägg av Peter Holbrant »

Så då vart grabbens ena moped såld till förmån för mc kort..
idag105.jpg
Han fick 9700kr för den inte så illa ändå...

Själv fick jag ödslat lite bromsrengöring och lagt på lite rött på däckmaskinen...
Ska måla lite silver på tumskalan och måla siffror i svart är planen..
men lite färg piggar upp..
idag71.jpg
Användarens profilbild
ESGEE

Re: Jaja så kan de gå.. Nytt år och nya dumheter! Eller öl är gott men dyrt och i bråk med hjärnan så vinner hjärtat...

Inlägg av ESGEE »

Rött och fint :D Strunta i över sprayet, kommer ej syns sen ändå. Skål på dig.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Peter Holbrant
Forumsponsor

Sjukt nöjd och maskinen fungerar utmärkt och underlättar extra mycket efter jag visade grabben hur den fungerar.
För då slapp jag till och med göra de betydligt enklare jobbet själv eftersom Rasmus tyckte de vart skitkul..
idag110.jpg
Så gammalt däck efter däck flyger av i en rasande takt nu även om jag sa till honom de räcker
lossa 8a däck fler får inte tas med till tippen per gång...

Jaja 16åringar kan hitta på värre saken än kränga gamla däck...
Nu vet jag att maskinen i alla fall klarar upp till 8" breda fälgar för ett av grabbens punkterade epa däck var
absolut de bredaste som gick i maskinen...
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor

Inlägg av SS440-80 »

Skönt med ungdomar som gillar att meka mer än att supa 👍
Min dotter fyller 18 i höst, och hon hänger hellre med farsan, kusinen och morbror på skoteråkning i fjällen än går på gymnasiefest (som såklart ballade ur framkom det senare) så det är lite skönt att man fortfarande är tillräckligt cool att hänga med 😅
20260403_121237.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor

Får väl bistå med en filmsnutt på när grabben kränger av ett däck också..

https://www.facebook.com/reel/1273400804319533
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Vad fint :D
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
HSE

Inlägg av HSE »

Inte dumt att ha, ljusår ifrån mitt hemmabygge. Men jag vill inte gå till etablerade däckfirmor, kändes som jag var något katten släpat in när jag provade det med däck köpta på nätet. Första firman jag gick till kändes skum och hade inte tid på flera dagar för mina däck, senare kastade en kille en handgranat mot den firman...
Skriv svar