Det stämmer och det är en VM20-151 som har borrad lågfartskanal och är grundbestyckad. Jag bytte dock från 110 till 135 i huvudmunstycke, dumt nog utan att köra den innan. Det var baserat av mig själv på vad en med liknande motor hamnade på, dock med helt aktivt avgassystem.Skåning skrev: ↑31 mar 2026, 15:35 Visst är det en Braigasen förgasare du har (tycker mig känna igen loggan på den), vad rekommenderar han att lämplig grundbestyckning är till aktuell motor och trimningsgrad?
För psyket och motorns bästa kan det vara värt att köpa sig "så nära det går rätt bestyckning" och bara behöva göra den lilla sista justeringen själv.
Bytte till 110 igår samt märkte upp gashandaget, så jag har bättre koll på vad som händer när. Det får bli nån tur i påsk för att se hur motorn reagerar på det mindre munstycket, innan jag beställer andra storlekar om det visar sig behövas. Den reagerade inte helt hundra på luftskruven heller och jag kommer att behöva ett mindre lågfartsmunstycke, men inget som gav märkbara bekymmer vid körning.
Det tog en evighet att köra det större flottörhuset på VM20 tomt, men ändå enkelt och snabbt att byta munstycket.
Förövrigt excellent support från BIG med tips och idéer så förgasaren till bruxen med EKF kommer bli köpt där, när den tiden kommer.