Jaja så kan de gå.. Nytt år och nya dumheter! Eller öl är gott men dyrt och i bråk med hjärnan så vinner hjärtat...
Re: Jaja så kan de gå.. Nytt år och nya dumheter! Eller öl är gott men dyrt och i bråk med hjärnan så vinner hjärtat...
Jo, och med de helsvetsade framskärmarna gäller det att få alla skarvar och springor rätt överallt. En av de värre bilarna att jobba med.
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Re: Jaja så kan de gå.. Nytt år och nya dumheter! Eller öl är gott men dyrt och i bråk med hjärnan så vinner hjärtat...
Å andra sidan amerikanska bilar har värdelös inpassning redan som original...
Hinns inte mycket på vardagar men fick "snyggat" till frontplåten som sagt långt från bra men sjukt mycket bättre. Eller de vart lite hammarsmackande och tre lager spackel över de värsta ojämnheterna, toppat med vit body...
Vilket duger gott nog och lär jämnas ut av grundfärg och topplack vart de lider. Men som sagt siktade på bättre
och nådde dit i alla fall på de delar som blir synliga.
I morgon ge mig på återmontera de som hinns med... Ja i alla fall om de blir en torr kväll...
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Sista veckan innan semestern och lite fullt upp på flera fronter.
Vart pissregn idag så att annat måste gå före gjorde inte mycket..
Men studentpresent i form av 18karat halsband hänge armband vart inköpt och man vart lite fattigare... Å andra sidan händer aldrig mer att min tös går ur gymnasium heller.
Sen lite pluspoäng att jag köpte den med till och med lite säkerhetsmarginal student
först på torsdag så duktig gubbe om jag får säga de själv.
I övrigt fått hämtat ut lite beställda delar..
En grenrörspackning och ett bromshandtag. Handtaget är dock inte till min årsmodell
men påstås passa bara "fel" färg återstår att se men internet sa den skulle passa.
Sen köpte jag ett par krängningshämmarstag!! Till vad vet i tusan men vart småsnål
då jag tyckte original vart bra dyra så tog billigaste och på rea från skruvat.
Som sagt bryr mig inte mycket för gummin lär passa.. I alla fall är 35kr stor skillnad mot hundratals.
Vart pissregn idag så att annat måste gå före gjorde inte mycket..
Men studentpresent i form av 18karat halsband hänge armband vart inköpt och man vart lite fattigare... Å andra sidan händer aldrig mer att min tös går ur gymnasium heller.
Sen lite pluspoäng att jag köpte den med till och med lite säkerhetsmarginal student
först på torsdag så duktig gubbe om jag får säga de själv.
I övrigt fått hämtat ut lite beställda delar..
En grenrörspackning och ett bromshandtag. Handtaget är dock inte till min årsmodell
men påstås passa bara "fel" färg återstår att se men internet sa den skulle passa.
Sen köpte jag ett par krängningshämmarstag!! Till vad vet i tusan men vart småsnål
då jag tyckte original vart bra dyra så tog billigaste och på rea från skruvat.
Som sagt bryr mig inte mycket för gummin lär passa.. I alla fall är 35kr stor skillnad mot hundratals.
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Som sagt blir inte mycket gjort på vardagar men vart ju torrt så passade på få dit skärmen och frontplåten..
Skärmen ska av en gång till men krånglet med få den rätt lärde mig i alla fall att jag gör bäst i att bara lacka grund
och kanter och montera passa in lacka resten av de vita på plats. För svårt tro jag lyckas få dit en
sådan skärm nylackerad utan att skada..
Jaja 3h och fått gjort lite ändå dock ingen bild telefonen var död.. I morgon blir de studentfirande om de blir nått skruvat
vet i tusan men kanske för ingen dryck för mig jobb på fredag men sen semester...
Skärmen ska av en gång till men krånglet med få den rätt lärde mig i alla fall att jag gör bäst i att bara lacka grund
och kanter och montera passa in lacka resten av de vita på plats. För svårt tro jag lyckas få dit en
sådan skärm nylackerad utan att skada..
Jaja 3h och fått gjort lite ändå dock ingen bild telefonen var död.. I morgon blir de studentfirande om de blir nått skruvat
vet i tusan men kanske för ingen dryck för mig jobb på fredag men sen semester...
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Fick bli typ ett bildlöst inlägg till telefonen vart stendöd och sitter nu på laddning...
Bara småsaker gjort hittills idag men ändå lite bättre än inget...
Orsak tja hamnat i "låst" läge...
Men fått satt i ett batteri fixat jordkablar monterat grill och fixat stag för hålla huven..
De låsta läget gjorde att jag fick monterat ut baksätet...
Japp bagageluckan låst och kan se men inte nå öppningen därav de något låsta läget...
Hade inte vart några problem för grabben åla sig in men jag helt klart något för fet för jobbet..
Å grabben ja han drog till flickvännen direkt efter han vaknat i morse och lär inte komma hem innan
i morgon... Svårt klandra man vart ung en gång själv!!
Men har prylar jag behöver i en back i bagaget en bak som inte kommer ut eller kan vältas för få ut saker
så låst är låst...
Tänkte då ge mig på fixa med rattaxeln och bekymret med glapp i växelspaken..
Här verkar de som rattaxeln går direkt från styrväxeln så även detta kan låsa sig om jag inte får av ratten..
Nu kan de ju hända den lossar lätt men annars får de bli en biltema tripp..
köpa lite tumgängade bultar... Å andra sidan får jag köpt lite bult kan jag även byta grenrörspackning
utan gå via de låsta bagaget där de bultarna ligger...
Så får se vad som händer idag?? Hoppas ratt lossar utan avdragare för den är jag mest nyfiken och nödvändigt
att få till!! Men de enda jag på riktigt vet är att nu blir de slänga lite korv på grillen
för hungrig..
Bara småsaker gjort hittills idag men ändå lite bättre än inget...
Orsak tja hamnat i "låst" läge...
Men fått satt i ett batteri fixat jordkablar monterat grill och fixat stag för hålla huven..
De låsta läget gjorde att jag fick monterat ut baksätet...
Japp bagageluckan låst och kan se men inte nå öppningen därav de något låsta läget...
Hade inte vart några problem för grabben åla sig in men jag helt klart något för fet för jobbet..
Å grabben ja han drog till flickvännen direkt efter han vaknat i morse och lär inte komma hem innan
i morgon... Svårt klandra man vart ung en gång själv!!
Men har prylar jag behöver i en back i bagaget en bak som inte kommer ut eller kan vältas för få ut saker
så låst är låst...
Tänkte då ge mig på fixa med rattaxeln och bekymret med glapp i växelspaken..
Här verkar de som rattaxeln går direkt från styrväxeln så även detta kan låsa sig om jag inte får av ratten..
Nu kan de ju hända den lossar lätt men annars får de bli en biltema tripp..
köpa lite tumgängade bultar... Å andra sidan får jag köpt lite bult kan jag även byta grenrörspackning
utan gå via de låsta bagaget där de bultarna ligger...
Så får se vad som händer idag?? Hoppas ratt lossar utan avdragare för den är jag mest nyfiken och nödvändigt
att få till!! Men de enda jag på riktigt vet är att nu blir de slänga lite korv på grillen
för hungrig..
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Igår vart de för blött så valde köra till Varberg och köpa lite tumskruv på biltema...
Vart ett par besök när man ändå var i trakten till vänner och släkt så hemma runt 11!
De bjöds en händelserik resa med blöta knän då plötsligt vindrutetorkare slutade fungera.
in med handen för snurra på säkringen upptäckte grabb satt på säkringslocket så svände av vägen..
Upptäckte stillastående att de surrar under panelen så väck med isoleringen konststerar att arm hoppat av veven...
Hittar inget låsklips som hoppat av eller trasigt sådan så vet i katten hur länge detta saknats?
Återmonterar armen löst tänker har den suttit utan så lär de väl fungera igen...
Vart ytterligare tre stopp hänga dit armen.
Väl på biltema fick jag investerat i ett kitt låsringar samt en polygrip utöver planerade köp..
samt åter ner på knän i de blöta och fästa armen denna gången lite säkrare men ska sätta en bricka
också gissar detta blir "sen" "senare" ändå eller kanske inte alls...
Jaja idag i alla fall lite bultar för kunna dra av ratten!
De klart då visade sig min avdragare inte klara jobbet så fick knåpat ihop en egen moj... Jaja ratten av och regnet kom typ samtidigt så får se vad som blir verklighet idag men vill
ha av rattstången för noggrannare undersökning och åtgärd av vad som ställer till glappet i växelspak...
Ratt i alla fall i utmärkt skick och ett lager vitt på den så ser den riktigt bra ut..
Vart ett par besök när man ändå var i trakten till vänner och släkt så hemma runt 11!
De bjöds en händelserik resa med blöta knän då plötsligt vindrutetorkare slutade fungera.
in med handen för snurra på säkringen upptäckte grabb satt på säkringslocket så svände av vägen..
Upptäckte stillastående att de surrar under panelen så väck med isoleringen konststerar att arm hoppat av veven...
Hittar inget låsklips som hoppat av eller trasigt sådan så vet i katten hur länge detta saknats?
Återmonterar armen löst tänker har den suttit utan så lär de väl fungera igen...
Vart ytterligare tre stopp hänga dit armen.
Väl på biltema fick jag investerat i ett kitt låsringar samt en polygrip utöver planerade köp..
samt åter ner på knän i de blöta och fästa armen denna gången lite säkrare men ska sätta en bricka
också gissar detta blir "sen" "senare" ändå eller kanske inte alls...
Jaja idag i alla fall lite bultar för kunna dra av ratten!
De klart då visade sig min avdragare inte klara jobbet så fick knåpat ihop en egen moj... Jaja ratten av och regnet kom typ samtidigt så får se vad som blir verklighet idag men vill
ha av rattstången för noggrannare undersökning och åtgärd av vad som ställer till glappet i växelspak...
Ratt i alla fall i utmärkt skick och ett lager vitt på den så ser den riktigt bra ut..
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Rast vila kaffe...
Fått lossat rattaxeln även fixat lite av glappen vart till att svetsa i lite mer material och
slipa till passform och funktion. Exakt hur mycket bättre det blev??
lär jag märka när axeln kommit på plats. Men att de vart bättre är jag övertygad.
Räknar med axelmontering kommer hinnas i kväll...
Så återstår inför besiktning...
skicka in grabb i bagaget för öppna luckan
Byta grenrörspackning.
fixa en gaspedal
återmontera kofångaren
byta krängningshämmarbussningar
fixa spolare
provköra ev justera växelreglage
tillfällig överdragsklädsel+städ tvätt gå igenom lampor och sånt...
vore trevligt få igång radion...
Fått lossat rattaxeln även fixat lite av glappen vart till att svetsa i lite mer material och
slipa till passform och funktion. Exakt hur mycket bättre det blev??
lär jag märka när axeln kommit på plats. Men att de vart bättre är jag övertygad.
Räknar med axelmontering kommer hinnas i kväll...
Så återstår inför besiktning...
skicka in grabb i bagaget för öppna luckan
Byta grenrörspackning.
fixa en gaspedal
återmontera kofångaren
byta krängningshämmarbussningar
fixa spolare
provköra ev justera växelreglage
tillfällig överdragsklädsel+städ tvätt gå igenom lampor och sånt...
vore trevligt få igång radion...
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Nähä bara jag går ut börjar de regna så efter sprungit ut två gånger
till bara för att påbörja och gå in så gav jag upp för i kväll så gissar solen kommer
Bara jag fått tvättat mig och bytt om...
Tog ändå ett par minuter och lite rostlösare samt aluminiumfolie på
främre kofångaren och gjorde stor nytta... ändå trevligt om de blänker lite...
till bara för att påbörja och gå in så gav jag upp för i kväll så gissar solen kommer
Bara jag fått tvättat mig och bytt om...
Tog ändå ett par minuter och lite rostlösare samt aluminiumfolie på
främre kofångaren och gjorde stor nytta... ändå trevligt om de blänker lite...
Gnidit bra med artosolen blev ju bra 
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Nä inte alls spraya på ett par omgångar rostlösare dagen före sen ytterligare ett lager rostlösare
och gnugga över med en boll aluminiumfolie 2minuters gnuggande räcker gott torka rent och klart...
Fått pysslat lite idag även om morgonen började fint med huvudvärk..
men bara den lugnat sig fick jag återmonterat rattstång..
När jag ändå låg i trakten och kravlade så fick jag satt i en gaspedal och monterat
de nya bromshandtaget.. Fungerade fint med en lätt modifierad 140 gaspedal dock behövs en returfjäder.
Eftersom grabben vart hemma en fem minutare igår och då fick han kravlat in och
öppnat bagaget. Så hade tillgång till bultar för grenröret så fick bytt grenrörspackningen.
Samt tillverkat ett fäste för returfjäder till gasen.. Vid bytet fick jag även reda på "varför" de följde med ett topplock!
Ja även varför packningen gett sig... Bakre övre fästet trasigt.
Ja satt nått avkapat stag i bakre topplocksbulten gissar de vart ett fäste för någon annat gasreglage
eller om de suttit någon tidigare macgyver lösning för de trasiga fästet till grenröret???
Skit samma den satt bra för lösa mitt bekymmer hittade en gammal avgasklämma som kapades till
och svetsades fast för kunna dra åt grenröret... Fungerar de så fungerar det och detta ska hålla tillräckligt för få tätt grenrör.
Får se om nått mer orkas idag har för mig de var i morgon jag ska köra grabben för risk ettan och risk tvåan
så gissar den dagen fuckad med resor...
Men listan blir kortare och kortare och de är skönt.. Ska efterdra bultar varmköra och efterdra en gång till sen bör i alla fall
punkten grenrörspackning vara avbockad helt..
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Se där ja som sig bör gick strålande igår idag desto mindre...
Trodde jag vart klar med avgassidan...
Grenröret visade sig även läcka i flänsen.. Jaja tänkte jag ska ändå hämta grabben i Göteborg i eftermiddag
så kan köpa någon passande packning på biltema..
Loss med röret och sen förstår jag ingenting och även varför det läcker... Själva flänsen består av en ditsvetsad en mm plåt som de borrats ett litet hål i...
Ja att den konstruktionen inte skulle hålla tätt någon längre tid vart inte svår att förutspå..
Men men gissar den hållt genom någon besiktning troligen inte mycket mer än så.
Lite konstigt att när man ändå lägger ner mödan inte gör de bättre än så..
För att inte tänka på den stackars sexan som stryps rejält av en sådan krympning..
Hade helst sluppit krångla med avgasrör mest för de tar tid saknar material och inte hade räknat med detta..
får klura över en kaffe eller två. Hitta på något... bygga nytt helt eller delvis? Oavsett extrajobb...
Då ryggstöd vart ute för grabben skulle öppna den baklåsta luckan så satte jag på den tillfälliga överdragsklädseln.. Vart mycket trevligare för även om den bara ska sitta under renoveringsfasen så är de trevligt med lite helare
klädsel speciellt med tanke på att jag har hund som garanterat haft sönder den sköra originaltyget än mer...
men kaffet kallar och måste kika lite på avgasdelar...
Trodde jag vart klar med avgassidan...
Grenröret visade sig även läcka i flänsen.. Jaja tänkte jag ska ändå hämta grabben i Göteborg i eftermiddag
så kan köpa någon passande packning på biltema..
Loss med röret och sen förstår jag ingenting och även varför det läcker... Själva flänsen består av en ditsvetsad en mm plåt som de borrats ett litet hål i...
Ja att den konstruktionen inte skulle hålla tätt någon längre tid vart inte svår att förutspå..
Men men gissar den hållt genom någon besiktning troligen inte mycket mer än så.
Lite konstigt att när man ändå lägger ner mödan inte gör de bättre än så..
För att inte tänka på den stackars sexan som stryps rejält av en sådan krympning..
Hade helst sluppit krångla med avgasrör mest för de tar tid saknar material och inte hade räknat med detta..
får klura över en kaffe eller två. Hitta på något... bygga nytt helt eller delvis? Oavsett extrajobb...
Då ryggstöd vart ute för grabben skulle öppna den baklåsta luckan så satte jag på den tillfälliga överdragsklädseln.. Vart mycket trevligare för även om den bara ska sitta under renoveringsfasen så är de trevligt med lite helare
klädsel speciellt med tanke på att jag har hund som garanterat haft sönder den sköra originaltyget än mer...
men kaffet kallar och måste kika lite på avgasdelar...
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Så fick de bli lösningen som i alla fall håller detta avgassystemet..
Hittade ett gammal främre rör till 140 kapade en 10cm bit av det och kapade loss ena av rörstumparna
ihop med flänsen som rundkapades eller ja typ i alla fall!
efter kortat de gamla röret så svetsades rören ihop och lyckades hyfsat väl hålla
svetsen tunnare än yttre flänsen svets ser bra ut så förhoppningsvis inget behov av efterloppa.
Gick hyfsat snabbt få ihop ändå och med rätt packning bör de bli tätt och betydligt mindre strypning nu.
Bör fungera fint få tätt med typ en sån här 54mm packning men en platt lär fungera också så köper nog ett par olika varianter.. men nu lite mat...
ihop med flänsen som rundkapades eller ja typ i alla fall!
efter kortat de gamla röret så svetsades rören ihop och lyckades hyfsat väl hålla
svetsen tunnare än yttre flänsen svets ser bra ut så förhoppningsvis inget behov av efterloppa.
Gick hyfsat snabbt få ihop ändå och med rätt packning bör de bli tätt och betydligt mindre strypning nu.
Bör fungera fint få tätt med typ en sån här 54mm packning men en platt lär fungera också så köper nog ett par olika varianter.. men nu lite mat...
Gillar dina uppdateringar, din kreativitet och framförallt att du orkar med all "skit" och lyckas att hålla objekten på för dig en fungerande nivå!
Dina projekt har blivit en stor del utav forumet (utan att på något sätt förminska vad andra gör och lägger upp här), blir direkt lite tomt när du inte har något nytt på gång och visar upp.
-Men vad gör du med alla fordonen efter de är klara?
Känns inte som att du har direkt något stort utrymme att husera på, framförallt inte under tak då du tycks utföra mycket av jobben ute i "blå hallen".
Dina projekt har blivit en stor del utav forumet (utan att på något sätt förminska vad andra gör och lägger upp här), blir direkt lite tomt när du inte har något nytt på gång och visar upp.
-Men vad gör du med alla fordonen efter de är klara?
Känns inte som att du har direkt något stort utrymme att husera på, framförallt inte under tak då du tycks utföra mycket av jobben ute i "blå hallen".
Andreas.
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
haha ok tack kanske?? För många fordon är ju lätt samla på sig... 2hjulingar har jag ett gäng hemma och ett gäng borta...
Bilar ja alldeles för många men då 244an inte är min och duett på tillfälligt besök blir väl typ ett år till innan den försvinner...
Falconen ersätter 145an ljust på grund av platsbrist!! Så egentligen har jag bara 245an Falcon och snövit i bilväg..
Kul att du gillar projekten lär inte ta slut på dem på ett tag Falconen bör i alla fall kräva två säsonger innan den är i motsvarande
145an skick som en duglig bruksbil.. 245an ska få sig en lack och de ska 244an också men de blir rätt små enkla projekt..
Men du har helt rätt jobbar i min carport och på betongen just nu skruvar grabben så mycket i carporten så jag hamnat utanför.
men återtar den ytan när de blir dags för lackjobb.. Därför sker mina projekt mest sommartid... Kan klämma någon moped vintertid
men de varmutrymmet är numer däckverkstad.
För att lyckas med projekt behöver man bara ha kombinationen av lagom korkad och envis. Nivån är ju lite vad man vill få ut av bygget.
Ibland lägger jag ribban högt andra gånger lägre.. Falconen är bara tänkt bli en trevlig bruksbil dvs inget märkvärdigt men ska vara pålitlig..
Sen kan de vara svårt tro just nu men den kommer så småningom se helt ok ut åxå men tro mig den kommer först se allt sämre och sämre ut..
Plan 1 få den besiktad vilket jag siktar på i denna vecka mindre kvar än man kan tro dit.. Efter besiktning rep av 2or för räknar med sådana..
Sen åker andra framskärmen och dörren av för rostlagningar sen gås varvet runt med svetsen innan den kommer dellackeras tills det blir en helhet..
Vet inte om all detta kommer hinnas i år men en bra bit i alla fall..
Nu i alla fall fått hämtat grabben från sin mc-körning via biltema hem och fått återmonterat avgasröret..
I morgon ska kofångaren fram på.. sen grill av och felsöka blinkers ingen blinkers fram fungerar men de fungerade när bilen köptes. Sen var de ett parkeringslyse som inte lös öch vä halvljus samt få igång spolaren efter det i med tillfällig överdragsklädsel fram tvätt o städ samt leta besiktningstid o en hel del provkörningar... Har jävligt svårt tro att den inte kommer få lite tvåor men vi får se..
Just nu glädjs jag åt att grenrörsläckaget verkar vara fixat de var allt som hanns idag... Ja och att bilen är så sjukt lättstartad...
men ny dag i morgon strax dusch försöka få ut lite skräp ur vänsterögat... Så får morgondagen bjuda på de fram och baksteg de gör...
-
Peter Holbrant
- Forumsponsor
Sakta så framåt verkar som Falconen har lite
prestationsångest... Ena halvljuset dött byter lampan och halvljuset lyser....
Testar fotokopplaren och plötsligt slutar helljuset fungera alls..
Får smort upp fotomkopplaren som nu fungerar men helljus lyser nu bara ibland.
Inspekterar en strömtjuv detta djävulen konstruktion bör vara skarv som går till blå signallampa i instrumentet.. Men trots att jag hatar denna typ av ständig källa till lustiga elfel så verkar denna fortfarande fungera
som tänkt men sällan gör...
Följer kabeln ut i motorrum för här gäller inga elscheman går som styrkabel till ett enkelrelä som visar sig ha 2v matning från en
säkring.. Säkring hel men ärgad byts och där fungerade både och båda hel som halvljusen...
Dags för spolningen här vet jag inte ens vilken knapp som går dit den gamla fotomkopplaren för vacuumstyrd torkare och spolningsfunktion
helt urkopplad... Jodå den jag misstänkte var det visar sig vara kopplad att ge jord som start måste ha en konstant/tändningstyrd 12v plus.
Åter följs kablar hittar en säkringshållare vilken fungerar fint men uppenbart fungerar inte pumpen men visst satt de en skarv på vägen också
för aldrig fel med lite extra felkällor.. Tar i den och skarvhylsan far isär utan motstånd.. Skarvar om och spolning i funktion..
Sakta artar de sig hittills fungerar hel/halv tuta spolare bakljus bromsljus blinkers bak och ena parkeringsljuset fram
Även fått ditsatt överdrag för sittdynan bak.. Fint som snus vart det och jag bara älskar mina fina hi-fidility högtalare bak ska nog gå få igång originalradion till dem också..
Jaja kaffe sen ta tag i blinkers fram och ena parkeringslyset måste kika så nummerplåtsbelysning fungerar också och få dit
kofångaren... Kan hända jag behöver tillverka en kåpa in till startkransen som kanske saknas?
Eller om den finns bör den monteras för gissar den kan vara bra att ha och ännu inte sett den i bilen..
Får se när bil städats ur om den finns..
prestationsångest... Ena halvljuset dött byter lampan och halvljuset lyser....
Testar fotokopplaren och plötsligt slutar helljuset fungera alls..
Får smort upp fotomkopplaren som nu fungerar men helljus lyser nu bara ibland.
Inspekterar en strömtjuv detta djävulen konstruktion bör vara skarv som går till blå signallampa i instrumentet.. Men trots att jag hatar denna typ av ständig källa till lustiga elfel så verkar denna fortfarande fungera
som tänkt men sällan gör...
Följer kabeln ut i motorrum för här gäller inga elscheman går som styrkabel till ett enkelrelä som visar sig ha 2v matning från en
säkring.. Säkring hel men ärgad byts och där fungerade både och båda hel som halvljusen...
Dags för spolningen här vet jag inte ens vilken knapp som går dit den gamla fotomkopplaren för vacuumstyrd torkare och spolningsfunktion
helt urkopplad... Jodå den jag misstänkte var det visar sig vara kopplad att ge jord som start måste ha en konstant/tändningstyrd 12v plus.
Åter följs kablar hittar en säkringshållare vilken fungerar fint men uppenbart fungerar inte pumpen men visst satt de en skarv på vägen också
för aldrig fel med lite extra felkällor.. Tar i den och skarvhylsan far isär utan motstånd.. Skarvar om och spolning i funktion..
Sakta artar de sig hittills fungerar hel/halv tuta spolare bakljus bromsljus blinkers bak och ena parkeringsljuset fram
Även fått ditsatt överdrag för sittdynan bak.. Fint som snus vart det och jag bara älskar mina fina hi-fidility högtalare bak ska nog gå få igång originalradion till dem också..
Jaja kaffe sen ta tag i blinkers fram och ena parkeringslyset måste kika så nummerplåtsbelysning fungerar också och få dit
kofångaren... Kan hända jag behöver tillverka en kåpa in till startkransen som kanske saknas?
Eller om den finns bör den monteras för gissar den kan vara bra att ha och ännu inte sett den i bilen..
Får se när bil städats ur om den finns..