Topspeed 15 maj, nu på lördag!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske lite ny ja, men jag fick motorn så billigt. :roll: Och jag vill inte använda den på gatan, och den har bra potential till att åka fort! Så varför inte i en toppfartsmoppe? 8)

Dem gör redan 80 knyck med 50cc originalcylindrar och "effektrör". <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
124 km/h Krejdler förståss, en ren banåkar motor slidmatad och vattenkyld. Förmodligen "fabriksbygge" från holland.
Hej !

Det är väl bara de som drejat sina vevstakar, svarvat sin cylindrar och gjutit sina kolvar själva som skall få vara med i topspeed hädanefter då kanske? :wink: :roll:

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Behöver en förklaring :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Conrad Engström skrev:Behöver en förklaring :?
Hej igen !

Lät på dig i ditt tidigare inlägg att det är fult att ha för mycket köpegrejer men jag kanske missförstod dig?

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte fult men ett annat värde på vedbotrimmare som lyckas. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Conrad Engström skrev:Inte fult men ett annat värde på vedbotrimmare som lyckas.
:thumb: :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den största skillnaden är hur stora applåder man får...
Man aldrig komma ifrån att det är otrolig skillnad på förutsättningarna på dom olika fabrikaten som används. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla har varit j-t duktiga den här helgen många bra rekord och enorma farter, men du Conrad vad är en vedbodtrimmare i dag? hur det var förr i tiden vet man ju. Idag kan du ju köpa nästan allt, så någon äkta vedbodtrimmare tror jag inte att det finns i dag, men å andra sidan så finns ju köpegrejor för alla , bara man har pengar. är du en vedbodtrimmare Conrad??
Jag har några kompisar som körde sidvagn- Road racing på 60-70 talet, dom byggde sina ramar och sidvagnar själva trimmade sina motorer själva, dom var vedbodtrimmare, men åkte till England och köpte delar, så det har nog varit lika i alla tider, i samma gäng fanns det dom som bara hade fabriksgrejor, så orättvisa har nog alltid funnits, när min son började att kör cross på 70 talet så hade han en Kreidler, som var byggd av Janos Mezsaros i Västerås, men det hjäjpte inte emot en helt ny Aim, så samma sak där. så det blev bättre grejor Bildäven för han för att kunna hänga med. skickar med en bild med kreidlern, han har nr 3 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Berglund

Inlägg av Berglund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har personligen full respekt för alla kategorier av trim och tuners i alla klasser. Tycker det är supertufft med 100+ på en svensksåld 50cc enligt veteranreglerna!
Pro Mod ger ytterligare möjligheter till extrema hopplock av moppar även utanför Sverige vilket jag personligen är mycket intresserad av. Ska bli kul att följa utvecklingen av den klassen då det öppnas många intressanta möjligheter. Hoppas det t.e.x blommar fram lite ilskna Italienska sportmoppar som chockar!

(Sedan kan man lägga till att man inte åker 124 km/t på en tung Kreidler med 50cc samt en lönnfet förare enbart genom att klicka "köp" på dom tuffaste prylarna.
På samma sätt som att allt inte löser sig självt genom att man hänger på en crosscylle på sin moppemotor.)

Topspeed var förövrigt mycket trevligt, För mig var det första gången och det var extremt kul att träffa alla mycket trevliga 2-taktsfanatiker! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller fullständigt med dej Berglund, 124 km var mycket bra,Grattis, jag har kommit i kontakt med folk som tror när det gäller cross, och annan motorcykelsport så är det bara att sitta upp och vrida på gashandtaget, så är det verkligen inte, och kan inte tänka mej på något vis att det heller är så enkelt att köra strip, så som du säger ingen maskin i världen kan rädda en otränad förare, kan ge ett exempel när min son körde aktivt, så ingick i hans träning 45 minuters stående körning, bla. och mina kompisar som körde road racing, körde styrketräning och löpning, framför allt så gäller det konsentration eller hur.
Kan notera att en crossbana för 50 cc skall vara så konstruerad att snitthastigheten ej får överstiga 35 km.vilket kan bli en del i slutändan, 0ch vi talar då om 70 talet 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har aldrig kört topspeed så jag vet inte hur bestämmelserna är, men därimot har jag vart på lite rallyn (med bilar altså) där de kör olika klassningar.
kan man inte börja med lite sånt? eller är det svårt att genomföra?
typ original kupper där man bara får köra med ett märke tex. zündapp eller sachs och bara ändra på originaldelarna. 50cc och 8,5mm förgasare som utgång, och därefter trixa tills det går fort (utan att lägga till nått tjofräs från asien mm).

jusst för att tvinga fram alla "vebotrimmare"

och om man vill klassa ännu mer kan man ju köra 2/3/4vxl, 50cc/60cc
nått sånt, kanske är det redan så? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag nedvärderar absolut inte en 50 cc Krejdler med alla fina bitar, skulle tom vilja ha en. Det är helt sant att bitarna inte ramlar dit av sig själv och innan man får det att lira.
Ang, crosscylinder så tar jag åt mig och vill i det fallet förklara att cylindern köptes som skrot hos Rösebäcken inklusive topp.Jag vill påstå att den inte var färdig för att bara montera och inte toppen heller. Inte en bit har jag lämnat ifrån mig för att få utfört, däremot pipan är färdigköpt.
Motorstommen fick jag av min son som renoveringsobjekt, med skador på vevaxeln stora sår vid tätringslägena och slut stake.
Därför uppskattar jar killen med den 3 växlade Ilon som var ett riktigt hemmabygge.
För min del blir nästa Malmbyrepa med en 2 växlad Sachs med vessade enhästarsbitar.
Det här är vad jag tycker.
MVH Conrad <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går det att hitta en resultatlista? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->50cc veteran
1:a 107 km Tobbe Sorunda
2:a 101 km Bengt Zakrisson
3:a 99 km Dan Bergman

50cc ProMod
1:a 124 km Karl-Magnus Berglund
2:a 102 km Robert Wiking
3:a 99 km Jonny Björklund

90cc veteran
1:a 142 km Sebastian Nilsson
2:a 141 km Skoog
3:a 131 km Leffe Källström

90cc ProMod
1:a 155 km Lasse Stenberg (RESPEKT)
2:a 137 km THO
3:a 134 km Staffan Leijon <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon, men en komplett lista med vad grabbarna åkte på vore ju ännu roligare. Tänkte bl.a. på killen med den 3-växlade JLO'n somConrad nämnde. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar