Orkeslös
Orkeslös
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har några motorer som har tappat orken, och kommer inte på vad som är tok.
Så klena på låga varv, ligger man och kör på 3:an och släpper av lite på gasen, så måste man börja om från 1:an och acca på höga varv, minsta uppförslut så är det samma sak.
60 cc tysksylle med 17 kyrkportare, ny 41 mm kolv med ringar.
eller på flakan 60 cc med membran och 12 mm kyrkport.
avgas är rengjort, brytarna är kollade 0,35, inget insugsläckage.
packboxarna har jag inte kollat, men inte riktigt dom symtomen då.
trottelnålen på 2 steget <!-- </EdIndex> --></div>
Så klena på låga varv, ligger man och kör på 3:an och släpper av lite på gasen, så måste man börja om från 1:an och acca på höga varv, minsta uppförslut så är det samma sak.
60 cc tysksylle med 17 kyrkportare, ny 41 mm kolv med ringar.
eller på flakan 60 cc med membran och 12 mm kyrkport.
avgas är rengjort, brytarna är kollade 0,35, inget insugsläckage.
packboxarna har jag inte kollat, men inte riktigt dom symtomen då.
trottelnålen på 2 steget <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ny kolv med ringar sitter i den ena motorn, bara för att utesluta detta. <!-- </EdIndex> --></div>
Nej slirande lameller är det inte, då skulle den hålla varvet uppe. och packboxen tja, den ryker inte och det är inte oljigt vid tändningenRaketsport skrev:Det första jag kommer att tänka på är slirande lameller eller kompressionen/kolvringarna. I och för sig kan det också vara packboxen på transmissionssidan med då bör dom ju ryka rejält då du kör.

-
<!-- </EdIndex> --></div>
Cylinderfotspackningen?tompa skrev:Nej slirande lameller är det inte, då skulle den hålla varvet uppe. och packboxen tja, den ryker inte och det är inte oljigt vid tändningenRaketsport skrev:Det första jag kommer att tänka på är slirande lameller eller kompressionen/kolvringarna. I och för sig kan det också vara packboxen på transmissionssidan med då bör dom ju ryka rejält då du kör.ny kolv med ringar sitter i den ena motorn, bara för att utesluta detta.

Har inte vettet att sluta med moppar.
- JanneHagnell
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt så har jag på min oxå nu. Helt orkeslös, men inte om man får upp varven. Men kommer en lätt backa är det kört, sackar på en gång.
Förut i en backe kunde ja komma upp på 3:an, nu får ja pressa på låga varv på 2:an innan jag kommer upp.... <!-- </EdIndex> --></div>
Förut i en backe kunde ja komma upp på 3:an, nu får ja pressa på låga varv på 2:an innan jag kommer upp.... <!-- </EdIndex> --></div>
-
<!-- </EdIndex> --></div>
Detta har jag inte kollat, men kan vara en lösning, när man varvar och testar så fins det ju i förgasaren, men ligger man å kör en längre sträcka så minskar det juNorman skrev:Hade liknande symptom, då var det skit i bensinkranen... Förgasaren fick för lite soppa att jobba med. Det tog ett tag för mig att upptäcka felet då det kom fram bensin, det var bara det att det kom liiite för lite...