Orkeslös

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
tompa
Kontakt:

Orkeslös

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har några motorer som har tappat orken, och kommer inte på vad som är tok.
Så klena på låga varv, ligger man och kör på 3:an och släpper av lite på gasen, så måste man börja om från 1:an och acca på höga varv, minsta uppförslut så är det samma sak.
60 cc tysksylle med 17 kyrkportare, ny 41 mm kolv med ringar.
eller på flakan 60 cc med membran och 12 mm kyrkport.

avgas är rengjort, brytarna är kollade 0,35, inget insugsläckage.
packboxarna har jag inte kollat, men inte riktigt dom symtomen då.
trottelnålen på 2 steget <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det första jag kommer att tänka på är slirande lameller eller kompressionen/kolvringarna. I och för sig kan det också vara packboxen på transmissionssidan med då bör dom ju ryka rejält då du kör. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Det första jag kommer att tänka på är slirande lameller eller kompressionen/kolvringarna. I och för sig kan det också vara packboxen på transmissionssidan med då bör dom ju ryka rejält då du kör.
Nej slirande lameller är det inte, då skulle den hålla varvet uppe. och packboxen tja, den ryker inte och det är inte oljigt vid tändningen :?: ny kolv med ringar sitter i den ena motorn, bara för att utesluta detta. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

tompa skrev:
Raketsport skrev:Det första jag kommer att tänka på är slirande lameller eller kompressionen/kolvringarna. I och för sig kan det också vara packboxen på transmissionssidan med då bör dom ju ryka rejält då du kör.
Nej slirande lameller är det inte, då skulle den hålla varvet uppe. och packboxen tja, den ryker inte och det är inte oljigt vid tändningen :?: ny kolv med ringar sitter i den ena motorn, bara för att utesluta detta.
Cylinderfotspackningen? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mycket grillat och kalla Singha.............. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för motorer? Skulle kunna föreslå trasig toppackning, om sådan finns, eller att toppskruvarna behöver efterdras. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry, läste inte ordentligt, inga toppackningar på dem, nej. <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt så har jag på min oxå nu. Helt orkeslös, men inte om man får upp varven. Men kommer en lätt backa är det kört, sackar på en gång.

Förut i en backe kunde ja komma upp på 3:an, nu får ja pressa på låga varv på 2:an innan jag kommer upp.... <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ni frisk bensin i tankarna? fick byta i min compact som stått sen i höstas. <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja min bensin e väl 3 veckor gammal :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Esso skrev:Har ni frisk bensin i tankarna? fick byta i min compact som stått sen i höstas.
Aspen eller liknande, Enpetarn stått i 2 år,starta efter 35 meter... slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Sura skrev:För mycket grillat och kalla Singha.............. :wink:
kAN VARA NÅT :oops: men jag tror inte det har nåt med motorn att göra :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mina snurror vill inte ha Schell V-power. <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade liknande symptom, då var det skit i bensinkranen... Förgasaren fick för lite soppa att jobba med. Det tog ett tag för mig att upptäcka felet då det kom fram bensin, det var bara det att det kom liiite för lite... <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Norman skrev:Hade liknande symptom, då var det skit i bensinkranen... Förgasaren fick för lite soppa att jobba med. Det tog ett tag för mig att upptäcka felet då det kom fram bensin, det var bara det att det kom liiite för lite...
Detta har jag inte kollat, men kan vara en lösning, när man varvar och testar så fins det ju i förgasaren, men ligger man å kör en längre sträcka så minskar det ju :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar