Raketsport byter bas!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser fantastiskt ut!
Om allt går i lås måste man gratulera och glädjas å era vägnar. :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som ett paradis Grattis igen 8) :bigeyebouns: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, det var en kraftig bäver. Vilket fint ställe ni hittat! Dax att skaffa hästar...eller blir det museum i stallet? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Oj, det var en kraftig bäver. Vilket fint ställe ni hittat! Dax att skaffa hästar...eller blir det museum i stallet?
Det blir inga hästar hos oss, mer än att vi kanske lånar ut nån hage för sommarbete så slipper vi slå ängarna.
Ladugårdsbyggnaden är 360 m2 och i den finns just nu 3 boxplatser (löstagbara) med gjuten sula. Det blir lackbox i stället för hästbox. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketsport skrev:
Pälle skrev:Oj, det var en kraftig bäver. Vilket fint ställe ni hittat! Dax att skaffa hästar...eller blir det museum i stallet?
Det blir inga hästar hos oss, mer än att vi kanske lånar ut nån hage för sommarbete så slipper vi slå ängarna.
Ladugårdsbyggnaden är 360 m2 och i den finns just nu 3 boxplatser (löstagbara) med gjuten sula. Det blir lackbox i stället för hästbox.
Lackbox :D nice!!! Önskar jag fick ha det i vårt stall också.

Men du, du får nog slå hagarna iallafall, hästar är ofta kräsna och ratar en del växtlighet. Sly äter de inte heller. Ni kan ju alltid upplåta lite mark åt får, då blir det garanterat rent :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är byggnaden 360 kvm i varje plan eller är det den tot ytan du räknar :roll:
Ja själv gjorde jag en liten rusch i min blivande veteranverkstad där det stått still sen förra sommaren. Jag å min eminente "granne" satt å drack kaffe i Lördags å började diskutera om hur lätt det skulle vara att... Sen fick vi ett il å åkte dit å rev en mellanvägg på mindre än en timme! (många tack grannen) Så nu är det öppet å fint. Kvar är att riva en murstock å isolera den gamla kalldelen då blir Doktorns lekstuga färdig :D Det blir ett renodlat mek/bygg/lackgarage inte en pryl kommer att förvaras/lagras i den lokalen annat än verktyg & pågående projektet. Fordonen det har jag det andra förrådet till. På så sätt slipper man sova oroligt när man kört med rondell å svets en kväll..
Har lovat att köra lite knarr med grabben å far förbi Retrokafe't för ett fika så kan ta ngn bild om ni vill :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Raketsport skrev:
Ladugårdsbyggnaden är 360 m2 och i den finns just nu 3 boxplatser (löstagbara) med gjuten sula. Det blir lackbox i stället för hästbox.
Rätt Jossan inte en massa djur, utan vassa hårda hästkrafter :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he helt rätt jossan, hästar kan man inte lita på fram bits dom å bak sparkar dom :mutt: , så självklart är det väl en blivande raketbas med museum :whistle2: eller :?: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

dr.novolette skrev:är byggnaden 360 kvm i varje plan eller är det den tot ytan du räknar :roll:
Precis som i bostadhus räknas kvadratmetern naturligtvis på båda plan och på den yta som kan brukas, där takhöjden är tillräcklig och skicket är enligt eller bättre än standard.
Övervåningen på denna ladugård är i sånt bra skick att det tills nyligen använts som bilgarage! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så var det klart!
Besiktningen gick bra. Säljaren ska bara skicka ditt en elektriker och fixa lite små grejer innan vi flyttar in.

Utsikten från vardagsrummet är makalös.
Bild

Grillplats vid älven
Bild

Bild

En del av övervåning på ladugården. Här uppe blir det utställningshall
Bild

Glömde nämna... Vi kommer att bo 2km från motorstadion. :headbang: Borde säkert kunna få till någon mopeddag där.
Gokartbana?

Bild

Del av Crossbana
Bild

Undra om skoteretten klarar den här rampen? :hmm:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OJ oregonian_congratulations.gif igen, helt otroligt <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketsport skrev "Undra om skoteretten klarar den här rampen? "
Nedför kan gå med livet som insats, men uppför, nja... :accident:

Vilket kanonställe ni får, bara att gratulera. Jag ser fram mot att få besöka eran Raketbas, klart bättre än Esrange eller Kennedy Space Center. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fantastiskt :shock:
Ni har ju en massa arbete förberett, med sammlingar och prylar.
Jag tror att när det sprider sig vad ni pysslar med, jag menar inte bara i närområdet, så får ni snart bygga ut. Det kommer att komma in prylar, från folk. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

Raketsport skrev:
dr.novolette skrev:är byggnaden 360 kvm i varje plan eller är det den tot ytan du räknar :roll:
Precis som i bostadhus räknas kvadratmetern naturligtvis på båda plan och på den yta som kan brukas, där takhöjden är tillräcklig och skicket är enligt eller bättre än standard.
Övervåningen på denna ladugård är i sånt bra skick att det tills nyligen använts som bilgarage!
ok!fint loft! mkt. likt mitt.
Jag tidigare föreslagit om att ha en tråd om garage å olika lösningar i garage mekhörnor tips om konstruktioner mm. Men eftersom det inte finns hade jag tänkt lägga upp ngn bild här. Men detta är ju eran tråd om eran kåk. Så jag lägger in under "foto" ist. & ni får väl flytta tråden om ni tycker att den passar bättre under ngn. annan rubrik
mvh. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu Har Mona verkligen chans att träna cross, verkar vara en förträfflig bana Underbar plats slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar