Glömde en ring nyckel

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Glömde en ring nyckel

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehehe....

Angående missar....glömde en 1/2" ringnyckel i olje tråget på en Volvo B20 motor, efter ha dragit fast oljepumpen, där... :furious:

Men det fattades i nyckel när jag var klar....tur i det hela var att jag demonterad olje tråget & kollade, inna jag monterat
i motorn i bilen ... :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha.. och vad skulle ha hänt då menar du? :roll:( förutom att du fick köpa en ny 1/2" ringnyckel) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet...inte men kan ju kanske i ett gupp ändrat läge och nåt träffa en av vevslängarna å skadat nåt ???
borde bli bra fart på 1/2 nyckel iaf vid 5000 rpm ... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror det är en bra ide' att inte ha nycklar & annat löst inuti en motor.. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SANT <!-- </EdIndex> --></div>
Amazon_jerka

Re: Glömde en ring nyckel

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hehehe....

Angående missar....glömde en 1/2" ringnyckel i olje tråget på en Volvo B20 motor, efter ha dragit fast oljepumpen, där... :furious:

Men det fattades i nyckel när jag var klar....tur i det hela var att jag demonterad olje tråget & kollade, inna jag monterat
i motorn i bilen ... :cool2:
Men i en B20 vete fan.
Vi öste många nävar grus/sten i en kompis 140 och den gick ändå.
Ja han var med på det.
Den motorn lyckades vi aldrid döa även utan olja & vatten (den saka in men starta så snällt den svalnat).

Men det var för 12-13 årsen då en annan var 18 bast och dom inte stog högt i värde. Förövrigt vart bilen skrot då nya köparen var full när han köpte den och pleja ner staket & brevlådor på löpande band. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför ösa skit i en mototor....??? Må vara du men remligt het är A&O när jag mekar.

Jag tor på zappa...sen skakdor jag sett på delara när man trimmar... :D <!-- </EdIndex> --></div>
mbha

Inlägg av mbha »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra i alla fall att veta var man har grejerna. Du visste ju var du hade nyckeln åtminstone.

Förresten kompis, är det något bra fiske i trubbingen nu för tiden? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mbha skrev:Bra i alla fall att veta var man har grejerna. Du visste ju var du hade nyckeln åtminstone.

Förresten kompis, är det något bra fiske i trubbingen nu för tiden?
Har inte varit där på super länge så jag vet inte hur fisket är där längre... :?:
Det var bra inna dom lagade damnen. Sist jag var där fick vi bara små abborre iaf ... :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar