<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag stämt av med mina Castrol-kontakter angående
Castrols 2-taktsoljor.
Outboard 2T: Asklös för utombordare som går svalt. Kan användas i mopeder men har sämre smörjförmåga när det blir varmt men man bör, om man använder den i luftkylda motorer, öka oljeinblandningen med 1-1,5%. Man rekommenderar dock att man inte använder den.
Snow Race 2T: För snöskotrar. Också asklös och den rekommenderas heller inte.
Super TT: Gammal produkt som nu ersätts av
ACT>EVO 2T vilken är lämplig för luftkylda motorer.
Power 1 Scooter: Framtagen för EU-scooters som går mycket i stadstrafik, delsyntetisk och kan användas i gammelmoppar.
Power 1 TTS: Helsyntetisk olja lämpad för tungt belastade 2-taktare. Rekommenderades som den bästa oljan för "våra" moppar.
(Man ger mig ingen tolkning på "tungt belastade 2-taktare" utan där får man göra sin egen tolkning. Jag finner väl åtminstone två tolkningar:
1. Mopeder som körs av tunga överviktiga återfallsmopedister
eller
2. Trimmade mopedmotorer som körs eller kan köras hårt.)
Lagringstid för öppnade förpackningar: 12-24 månader.
Lagringstid för oöppnade förpackningar 2-3 år.
Kan lagras längre om den står torrt och varmt men man säger ändå dessa tider.
Själv kommer jag att köpa POWER 1 TTS

<!-- </EdIndex> --></div>