sachs startar ej !

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Robert1209

sachs startar ej !

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan! idag när jag hade satt ihop mopeden efter renovering och skulle starta motorn, men den är helt död. och gnistan den kan inte bli bättre, och den får bränsle. och har bra komp.
och jag har kollat att tändspolen funkar i en maskin. och kondensatorn är också testad så att den funkar ( en gammal bosch ).
och tändningen står rätt inställd den också, vad jag tror iaf.
snälla hjälp! den har vart sån här hela tiden jag har ägt den , och börjar bli trött på detta nu.
ni som kan detta snälla hjälp mig:!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om den har gnista, komp, har rätt tändinställning och får bensin, Kan problemet vara förgasarinställningen eller tjuvluft. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hitta felet !! :D min kompis kom med sin compakt och han har fast munstycke på sin, så jag satte i det i min och så börja den så tända och sen så gick den :D så den sura ner sig själv då antar jag. men den går inte riktigt bra , den rycker lite hela tiden, kan det vara det att tändningen inte står helt rätt tro ? också måste jag ha fullgas nä jag startar den när den stått 20 min kanske. vad kan det va för fel ? <!-- </EdIndex> --></div>
dessan266

Inlägg av dessan266 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla flottören ?

dessan266 <!-- </EdIndex> --></div>
sachsmaster67

Inlägg av sachsmaster67 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad har du för avstånd på brytarna?? <!-- </EdIndex> --></div>
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ingen aning faktiskt :? får kolla detta ! <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lånar tråden! Jag har bensin, Skit fin gnista, komp, allt, men inte ett host :cry: Har testat olika stift ställt om tändplattan, brytarna, Inget funkar :evil:
Den gick sist jag starta den, Och sen dess har jag bara bytt förgasre, hade motorsågs på, bytte till en vanlig 12mm nu, och startar inte.
Några tips? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:Lånar tråden! Jag har bensin, Skit fin gnista, komp, allt, men inte ett host :cry: Har testat olika stift ställt om tändplattan, brytarna, Inget funkar :evil:
Den gick sist jag starta den, Och sen dess har jag bara bytt förgasre, hade motorsågs på, bytte till en vanlig 12mm nu, och startar inte.
Några tips? :)
Om jag fattat saken rätt så gick moppen. Sen bytte du förgasare
och då gick den inte.
Då bytte du stift, ställde om tändningen och brytarna.

Du trodde alltså att under tiden som du bytte förgasare så
blev stiftet paj och brytare och tändningen ställde om sig :?:

Det verkar ju som ett förgasarfel eftersom den gick innan du bytte förgasare. Har du kollat så flottören inte har fastnat så den flödar över.
När använde du förgasaren sist :?:
fungerade moppen bra då :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag satte på en motorsågs fugge för den skulle gå fortare, men så idag så ville pappa att jag skulle byta tillbaka. Gjorde det, och då ville den inte starta. Jag har inte kört med den på typ 1,5månader!

Den starta innan jag "sluta" köra.

Jag ställde om tändingen om det var den som inte ville vara med, var inte de.

Ska göra ren fuggen imorn! Så får vi se :)

Jaa, den gick ganska bra :) Men var tvungen att ha munstycket nästan inskruvat helt :shock: De var då alltså med en vanlig 12mm förgasare. Körde aldrig med motorsågs fuggen, bara starta! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar