sachs startar ej !
-
sachs startar ej !
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan! idag när jag hade satt ihop mopeden efter renovering och skulle starta motorn, men den är helt död. och gnistan den kan inte bli bättre, och den får bränsle. och har bra komp.
och jag har kollat att tändspolen funkar i en maskin. och kondensatorn är också testad så att den funkar ( en gammal bosch ).
och tändningen står rätt inställd den också, vad jag tror iaf.
snälla hjälp! den har vart sån här hela tiden jag har ägt den , och börjar bli trött på detta nu.
ni som kan detta snälla hjälp mig:!: <!-- </EdIndex> --></div>
och jag har kollat att tändspolen funkar i en maskin. och kondensatorn är också testad så att den funkar ( en gammal bosch ).
och tändningen står rätt inställd den också, vad jag tror iaf.
snälla hjälp! den har vart sån här hela tiden jag har ägt den , och börjar bli trött på detta nu.
ni som kan detta snälla hjälp mig:!: <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hitta felet !!
min kompis kom med sin compakt och han har fast munstycke på sin, så jag satte i det i min och så börja den så tända och sen så gick den
så den sura ner sig själv då antar jag. men den går inte riktigt bra , den rycker lite hela tiden, kan det vara det att tändningen inte står helt rätt tro ? också måste jag ha fullgas nä jag startar den när den stått 20 min kanske. vad kan det va för fel ? <!-- </EdIndex> --></div>

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lånar tråden! Jag har bensin, Skit fin gnista, komp, allt, men inte ett host
Har testat olika stift ställt om tändplattan, brytarna, Inget funkar 
Den gick sist jag starta den, Och sen dess har jag bara bytt förgasre, hade motorsågs på, bytte till en vanlig 12mm nu, och startar inte.
Några tips?
<!-- </EdIndex> --></div>

Den gick sist jag starta den, Och sen dess har jag bara bytt förgasre, hade motorsågs på, bytte till en vanlig 12mm nu, och startar inte.
Några tips?

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
och då gick den inte.
Då bytte du stift, ställde om tändningen och brytarna.
Du trodde alltså att under tiden som du bytte förgasare så
blev stiftet paj och brytare och tändningen ställde om sig
Det verkar ju som ett förgasarfel eftersom den gick innan du bytte förgasare. Har du kollat så flottören inte har fastnat så den flödar över.
När använde du förgasaren sist
fungerade moppen bra då
<!-- </EdIndex> --></div>
Om jag fattat saken rätt så gick moppen. Sen bytte du förgasareilogurra skrev:Lånar tråden! Jag har bensin, Skit fin gnista, komp, allt, men inte ett hostHar testat olika stift ställt om tändplattan, brytarna, Inget funkar
Några tips?
och då gick den inte.
Då bytte du stift, ställde om tändningen och brytarna.
Du trodde alltså att under tiden som du bytte förgasare så
blev stiftet paj och brytare och tändningen ställde om sig

Det verkar ju som ett förgasarfel eftersom den gick innan du bytte förgasare. Har du kollat så flottören inte har fastnat så den flödar över.
När använde du förgasaren sist

fungerade moppen bra då

Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag satte på en motorsågs fugge för den skulle gå fortare, men så idag så ville pappa att jag skulle byta tillbaka. Gjorde det, och då ville den inte starta. Jag har inte kört med den på typ 1,5månader!
Den starta innan jag "sluta" köra.
Jag ställde om tändingen om det var den som inte ville vara med, var inte de.
Ska göra ren fuggen imorn! Så får vi se
Jaa, den gick ganska bra
Men var tvungen att ha munstycket nästan inskruvat helt
De var då alltså med en vanlig 12mm förgasare. Körde aldrig med motorsågs fuggen, bara starta! <!-- </EdIndex> --></div>
Den starta innan jag "sluta" köra.
Jag ställde om tändingen om det var den som inte ville vara med, var inte de.
Ska göra ren fuggen imorn! Så får vi se

Jaa, den gick ganska bra