Jag har bytt tändhatt och stift putsat brytarspetsen. Jag har hört att kondensatorn kan vara problemet? mopeden har inte varit startad på 30 år.
/saxoped NV

Håller med Conrad. Kan inte tro på att tändspole el konding går sönder bara av stå. När jag köpte min flinta raket sa ägaren att t-spolen förmodligen var sönder... Det visade sig att fjädern i brytarkontakten hadeConrad Engström skrev:Om den gick när den ställdes undan så går den nu. Putsa av brytarna med fin putsduk (smärgelduk) och torka rent med förtunning se dessutom till att inga trasor är kvar mellan spetsarna.
Jo, visst är det väl så. Men som jag fattade de så hade den bara stått i 30 år och inget om att den gick innnan heller...Levve Skrivet: Fre Aug 13, 2010 19:09:51 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Conrad Engström skrev:
Om den gick när den ställdes undan så går den nu. Putsa av brytarna med fin putsduk (smärgelduk) och torka rent med förtunning se dessutom till att inga trasor är kvar mellan spetsarna.
Håller med Conrad. Kan inte tro på att tändspole el konding går sönder bara av stå. När jag köpte min flinta raket sa ägaren att t-spolen förmodligen var sönder... Det visade sig att fjädern i brytarkontakten hade
gått av och låg och kortslöt mot gods. han hade förbisett en sån liten skitgrej.