<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tompa:
Oljan är bytt, hann bara med en liten sväng runt kvarteret. Ska ut på en lite längre tur idag så får vi se om det hjälper när nya oljan fått snurra runt ett tag.
Byggaren:
Ja, min tanke är att återställa den i orginalskick. Får väl se hur svårt det är att hitta alla saknad/felaktiga grejer. Kanske får revidera min tanke längs vägen. Lacken ska jag i alla fall försöka återställa.
Nu går den bra (förutom koplingen då

) när jag köpte den var den väldigt slö och gick ojämnt. Plockade isär fögasaren och torkade rent, drog åt alla bultar, blandade olja/och bensin och tankade (vet inte vad som fanns i tanken innan) och sen går den bra...tycker jag i alla fall. Kommer ju lät upp i 30km/h på rakor. Kanske lite slö i uppförsbackar, men kan man räkna med mer??? Jag hade ju tänkt åka på den ett tag nu i höst i alla fall. Kanske hittar ett annat objekt att renovera under tiden.
Pälle:
Nix, 2 växlad. Vet inte vad den har för historia mer än att de två senaste ägarna före mig finns i Sundsvallstrakten.
Fezze:
Härlig bild, har försök hitta en bra bild på ett "orginal". Är den det eller är den renoverad och omlackad? Är det den "officiellt" rätta färgen duvblå?
Hade ju en viss aning om att t.ex. toppen inte var orginal på min, ser lite stor i jämnförelse med cylindern.
fatchance:
Kan bara hålla med dig

<!-- </EdIndex> --></div>