aklylatbensin
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skulle ALDRIG köpa den färdigblandade versionen .. köp Aspen Race och välj en kvalitetsolja ... inte ens tanten gnällde trots urvarvningar i garaget (ligger under huset) <!-- </EdIndex> --></div>Fezze skrev:jag köpte en 5a Aspen å har kört den i lite olika fordon. Vespa 150cc blev svårstartad som fn när den var varm å jag fick hela tiden springa igång den. 98cc -38 körde två mil & när jag skulle hem fick jag byta stift för den vägrade starta på det gamla. Trimmern av fabrikat Stihl funkade bra..Men det är ngt speciellt med den soppan som gör mig illamående ..Fastän det bara är en oljeblandning på 2% så luktar den äckligt! Det är som att doften fastnar överallt å ger mig huvudvärk (som när man har ätit 20 marinerade vitlösklyftor eller en burk Currydip, man måste både spy å duscha för att bli av med stanken..) Så¨även om
As-pen är miljövänligare så tänker jag mer på min egen migrän än på miljön i det fallet. Så numera skippar jag Aspen för den är både dyr å äcklig
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hur det ser ut i övrigt kan väl diskuteras då om du menar att det är lite skrynkligt i aluminiumet.
Jag kanske är lite lat där det inte spelar någon större roll hur det ser ut.
Däremot kan du vara JÄKLIGT övertygad om att det ser helt rätt ut där det ÄR viktigt...
Om du vill kan du få åka med mig på Malmby i 130 km.
Utväxlingen som jag körde med är för en racingbana då man behöver acceleration oxå.
Nästa år ska jag göra drev för 150 istället.
Gå in på min sida www.vrm.se
Lyssna ordentligt när 18,2 bakhjulshästar släpper lös..
Nu är det bara att fila ett varv till med ILON.. ;=)
MVH
R <!-- </EdIndex> --></div>
Diskussionen i den här tråden handlade om bränsle och oljor och jag ville visa hur det ser ut på kolvdomen och nere i vevhuset efter ett race med det jag använder.ilogurra skrev:Tyckte inte direkt det var så fint i det vevhuset för att vara din motorVRM Roffe skrev:Så här ser min Minarellimotor ut efter en racehelg med Aspen racing och 4% Motul 800.
Något annat än Aspen Racing vill jag inte ha.
MVH
Roffe
Hur det ser ut i övrigt kan väl diskuteras då om du menar att det är lite skrynkligt i aluminiumet.
Jag kanske är lite lat där det inte spelar någon större roll hur det ser ut.
Däremot kan du vara JÄKLIGT övertygad om att det ser helt rätt ut där det ÄR viktigt...
Om du vill kan du få åka med mig på Malmby i 130 km.
Utväxlingen som jag körde med är för en racingbana då man behöver acceleration oxå.
Nästa år ska jag göra drev för 150 istället.
Gå in på min sida www.vrm.se
Lyssna ordentligt när 18,2 bakhjulshästar släpper lös..
Nu är det bara att fila ett varv till med ILON.. ;=)
MVH
R <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
150km/h med 50cc

Det är RESPEKT!
Joo ilo:n...inte direkt hänt nått
Men ska nog bygga under vintern
<!-- </EdIndex> --></div>
Nej sant, behöver ju inte vara fint för att göra sin funktionVRM Roffe skrev: Diskussionen i den här tråden handlade om bränsle och oljor och jag ville visa hur det ser ut på kolvdomen och nere i vevhuset efter ett race med det jag använder.
Hur det ser ut i övrigt kan väl diskuteras då om du menar att det är lite skrynkligt i aluminiumet.
Jag kanske är lite lat där det inte spelar någon större roll hur det ser ut.
Däremot kan du vara JÄKLIGT övertygad om att det ser helt rätt ut där det ÄR viktigt...
Om du vill kan du få åka med mig på Malmby i 130 km.
Utväxlingen som jag körde med är för en racingbana då man behöver acceleration oxå.
Nästa år ska jag göra drev för 150 istället.
Gå in på min sida www.vrm.se
Lyssna ordentligt när 18,2 bakhjulshästar släpper lös..
Nu är det bara att fila ett varv till med ILON.. ;=)
MVH
R

150km/h med 50cc


Det är RESPEKT!
Joo ilo:n...inte direkt hänt nått


Soppa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser en racingmotor ut som med förkärlek använder Motul 800 
<!-- </EdIndex> --></div>

