<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej tack för upplysningen! jag undrar dock vad skillnaden är mellan den vanliga 125cc lifan motorn och racingen? min heter just Lifan125cc Racing

.
Desto mer byggen jag ser med dessa kina motorer desto mer hopp ger det mig att lyckas med detta monster bygge

.
Jag har faktiskt en idé angående framgaffeln och dess klena dämpning.
Jag tänkte att jag lägger in dämpare från någon mountenbike i den befintliga original gaffeln och sedan stel opererar nederdelen. Dämparna kommer då hamna innanför skärmen utan att synas, vilket ger en original look men med betydligt bättre fjädring

Borde fungera bra, och det är inte desto mer jobb som krävs för detta.
Eventuellt kommer även gummi dämpningen bak bytas ut till något sånt här:

OBS! Än en gång lånad bild och jag vet ej vem som äger denna..
Visst är det ett personligt bygge, men vissa ideèr lånar jag från andra

..
Någon som vet vad det är för dämpare och vad den/dom ursprunligen sitter på? borde prestera bra mycket bättre än gummi dämpningen som sitter original, och eftersom det är en nymodernisering är fjädringen något som verkligen borde förnyas

. Annars tar jag gärna in tips på liknande dämpare, samt vars man kan tänkas hitta en framgaffel med dämpning i rören som donator.
Temat blir väll i princip " *Ny moppe* i gammalt utförande"
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
.
Jag har alltid gillat blått, så med dom blå eloxerade hjulen skulle det nog passa fint med en mörkare blå metallic färg och självklart kromade/polerade detaljer till max

Även ett par 57a Bel Air sidor på bakskärmen vore fint. Bara en tanke än så länge men vi får väll se framöver
Även om jag kommer köpa det messta till bygget så kan jag gärna byta till mig behövande delar, såsom en bakdämpare och eventuellt nån sådan gaffel från mountenbike typ. Även andra saker av intresse såsom fotbrygga till 3pet i bra skick. Skriv gärna om det är något specifikt ni letar efter, har mycket delar till blandannat Crescent/Monark/MCB så inget är väll omöjligt

<!-- </EdIndex> --></div>