Olja i 3vxl Zundapp: Mängd ?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Olja i 3vxl Zundapp: Mängd ?

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ovanför här står massor om olja i Sax, men hur mycket olja ska dat vara i en 3 vxl Dappmotor :roll: Ska byta i kväll....

Och även i en 2-vxl Dapp från 60-talet , Jag köpte nyss en Super Combinette 8) (till frun) :P <!-- </EdIndex> --></div>
DavidS

Inlägg av DavidS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har för mig att det ska vara kring 350ml :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
DavidS

Inlägg av DavidS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->* i den treväxlade dappen <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har en nivå plugg på motorn, skruva ur den och fyll i olja och när det kommer olja ur hålet har du rätt nivå.
Har haft flera zundapp motorer med alldeles för mycket olja i bl a hade jag en där det var ca 4dl för mycket olja i och det är inte så bra för packboxarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Re: Olja i 3vxl Zundapp: Mängd ?

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Ovanför här står massor om olja i Sax, men hur mycket olja ska dat vara i en 3 vxl Dappmotor :roll: Ska byta i kväll....

Och även i en 2-vxl Dapp från 60-talet , Jag köpte nyss en Super Combinette 8) (till frun) :P
Inte vet jag men det här forumet är väl liksom inriktat på
Crescent och raketare och det är väl inte så många modeller av dessa som det sitter Zündapp på
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Braxmatte skrev:
Lasse väss skrev:Ovanför här står massor om olja i Sax, men hur mycket olja ska dat vara i en 3 vxl Dappmotor :roll: Ska byta i kväll....

Och även i en 2-vxl Dapp från 60-talet , Jag köpte nyss en Super Combinette 8) (till frun) :P
Crescent och raketare och det är väl inte så många modeller av dessa som det sitter Zündapp på
Bild
Sorry, tänkte mig inte för... :oops: Drar mig tillbaka, sakta och försiktigt.. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häll på en skopa, det brukar vara lagom :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->3,5dl i den treväxlade ska det vara. prövade det där med oljenivå pluggen men det blev till slut över 4 dl i motorn. Nu var ju inte motorn monterad i ramen utan på en bänk men jag skulle hellre rekommendera att du tar ett deciliter-mått och häller upp 3,5 dl plus den lilla skvätten som rinner utanför eller som ligger kvar i måttet thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Braxmatte skrev:
raketare
Bild

Å, fan. :mrgreen:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>