<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ovanför här står massor om olja i Sax, men hur mycket olja ska dat vara i en 3 vxl Dappmotor Ska byta i kväll....
Och även i en 2-vxl Dapp från 60-talet , Jag köpte nyss en Super Combinette (till frun) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har en nivå plugg på motorn, skruva ur den och fyll i olja och när det kommer olja ur hålet har du rätt nivå.
Har haft flera zundapp motorer med alldeles för mycket olja i bl a hade jag en där det var ca 4dl för mycket olja i och det är inte så bra för packboxarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Lasse väss skrev:Ovanför här står massor om olja i Sax, men hur mycket olja ska dat vara i en 3 vxl Dappmotor Ska byta i kväll....
Och även i en 2-vxl Dapp från 60-talet , Jag köpte nyss en Super Combinette (till frun)
Inte vet jag men det här forumet är väl liksom inriktat på
Crescent och raketare och det är väl inte så många modeller av dessa som det sitter Zündapp på <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Ovanför här står massor om olja i Sax, men hur mycket olja ska dat vara i en 3 vxl Dappmotor Ska byta i kväll....
Och även i en 2-vxl Dapp från 60-talet , Jag köpte nyss en Super Combinette (till frun)
Inte vet jag men det här forumet är väl liksom inriktat på
Crescent och raketare och det är väl inte så många modeller av dessa som det sitter Zündapp på
Sorry, tänkte mig inte för... Drar mig tillbaka, sakta och försiktigt.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->3,5dl i den treväxlade ska det vara. prövade det där med oljenivå pluggen men det blev till slut över 4 dl i motorn. Nu var ju inte motorn monterad i ramen utan på en bänk men jag skulle hellre rekommendera att du tar ett deciliter-mått och häller upp 3,5 dl plus den lilla skvätten som rinner utanför eller som ligger kvar i måttet <!-- </EdIndex> --></div>